موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
246112
۰۹ مرداد ۱۴۰۱

80 کودک به آبله میمون مبتلا شدند

براساس اعلام کارشناسان بهداشتی، در حال حاضر بیش از ۸۰ کودک در چندین کشور به آبله میمون مبتلا شده‌اند.

به گزارش کودک پرس ،کارشناسان هشدار می‌دهند، شیوع گسترده آبله میمون باعث نگرانی شده که این ویروس ممکن است در میان گروهی که مستعد انتقال عفونت‌های مسری هستند گسترش یابد.

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت این هفته گفتند که آنها بسیار دقیق احتمال شیوع در بین کودکان را زیر نظر دارند. این آژانس در یک نشست خبری اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۸۰ کودک در چندین کشور به آبله میمون مبتلا شده‌اند که عمدتاً از طریق تماس‌های خانگی صورت گرفته است.

در حالی که این رقمی کوچک از بیش از ۲۰ هزار مورد آبله میمون در سراسر جهان است که بیشتر آن در میان مردانی است که با مردان رابطه جنسی دارند اما چشم انداز انتقال در جامعه این نگرانی را ایجاد می‌کند که ویروس آبله میمون می‌تواند در سایر جمعیت‌ها مانند زنان ایجاد شود.

گسترش سریع این بیماری، تدروس آدهانوم قبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت را بر آن داشته است که شیوع این بیماری را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کند.

جی وارما، مشاور ارشد بهداشتی شهردار نیویورک گفت: «به احتمال زیاد شاهد افزایش تعداد موارد انتقال یافته در سایر شبکه‌ها و محیط‌های اجتماعی» فراتر از روابط جنسی مردانه خواهیم بود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار