24520
۰۱ مهر ۱۳۹۶
وزیر خارجه روسیه عنوان کرد؛

رفتارهای رهبر کره شمالی و ترامپ دعوای بین دو بچه در مهدکودک است

سرگئی لاورف وزیر امور خارجه روسیه رفتارهای رهبر کره شمالی «کیم جونگ اون» و رئیس جمهور امریکا «ترامپ» را به دعوای بین دو بچه در مهدکودک تشبیه کرد و اظهار داشت که هر دو طرف باید از اظهارات عجولانه و شتاب زده دست بردارند تا اوضاع کمی آرام بگیرد.

به گزارش کودک پرس ، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه جنگ لفظی میان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی را به دعوای میان دو بچه در مهد کودک تشبیه کرد.

 

گفتنی است پس از آنکه ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل تهدید کرد در صورت لزوم کره شمالی را با خاک یکسان می کند؛ اون در پاسخ، وی را روانی خطاب کرد حال آنکه در ادامه، ترامپ هم برای آنکه روی حریف را کم کند، در یکی از همان توئیت های معروفش، رهبر جوان کره شمالی را دیوانه خطاب کرد و مدعی شد وی باید امتحان سختی را پس بدهد.

حالا لاوروف می گوید هر دو طرف باید از اظهارات عجولانه و شتاب زده دست بردارند تا اوضاع کمی آرام بگیرد.

وی در این باره گفت: بله، نمی توان در سکوت نظاره گر توسعه نظامی کره شمالی بود، اما اینکه در شبه جزیره کره هم جنگ راه بیندازیم، امر قابل پذیرشی نیست.

 

 

لاوروف همچنین خواستار توسل به راهکار سیاسی شد که بخش کلیدی رویکرد شورای امنیت در حل بحران کره است.

وی در این باره گفت: در همکاری با چین، به تلاش برای اتخاذ رویکردی منطقی و نه رویکردی احساسی- که یادآور دعوای بچه ها در مهدکودک است و هیچکس هم از پس آرام کردنشان برنمی آید- ادامه می دهیم.

 

منبع: پرس شیعه

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار