2442
۰۲ شهریور ۱۳۹۵

به خاک و خون کشیدن کودکان سوری با جنگنده های ائتلاف

بشار الجعفری: مدعیان دروغین دوستی با ملت سوریه، اولین و آخرین مسئول رنج های این ملت هستند و جنگنده های ائتلاف به سرکردگی آمریکا، مرکز آموزشی کودکان کر و لال در شهر رقه و صدها کودک، زن و مرد را در شهر منبج به خاک و خون کشید.

به گزارش کودک پرس     بشار الجعفری روز دوشنبه در جلسه شورای امنیت با موضوع اوضاع انسانی درخاورمیانه افزود: برخی از این کشورها هزینه های جنگ تروریستی علیه ملت سوریه را تامین و برخی دیگر تروریست ها را آموزش دادند.
وی تصریح کرد: چگونه ابوعمر چچنی، ابوصهیب لیبیایی، ابو جون بریتانیایی، ابومعاذ ترکستانی و ابو عبدالرحمن کانادایی مخالفان میانه رو سوری هستند.
الجعفری بیان کرد: تحریم های اقتصادی ظالمانه، نقش مهمی در رنج های ملت سوریه داشته است و بمباران های ائتلاف مدعی مبارزه با تروریسم به بخش معادن سوریه بیش از دو میلیارد دلار خسارت وارد کرده است.
وی اظهار داشت: کسانی که درحلب، دمشق، درعا، رقه، دیرالزور قربانی می شوند همه شهروندان سوریه هستند و در سراسر جهان کسی برای آن ها دلسوز تر از ملت و دولت سوریه نیست.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: عمران کودک سوری که اعضای شورای امنیت از او سخن می گویند نمونه ای از دیگر کودکان سوری است که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از این بحران و توطئه تحمیلی رنج می برند.
الجعفری اضافه کرد: ائتلافی که خود را بین المللی می نامد برای فعالیت در آسمان سوریه از دولت اجازه نگرفته است و این نقض آشکار قوانین بین المللی است.
وی بیان کرد: جنگنده های همین ائتلاف به سرکردگی آمریکا، 30 آوریل 2014 یک مرکز آموزشی کودکان کر و لال را در شهر رقه بمباران کرد که در این حمله ده ها کودک کشته شد و حملات هوایی همین ائتلاف در هفتم ژوئیه 2016 به شهرمنبج صدها کودک، زن و مرد را به خاک و خون کشید.
الجعفری گفت: 12ژوئیه 2016 جنگنده های همین ائتلاف روستای السوسه در دیرالزور را بمباران کردند و 17 شهروند بیگناه را کشتند و بمباران روستای طوخان بزرگ درحومه حلب توسط جنگنده های فرانسه 180 شهروند را به کام مرگ برد.
وی اضافه کرد: جنگنده های آمریکایی تنها نیروگاه تولید برق شهر حلب را در یک حمله به صورت کامل ویران کردند.
نماینده دائم سوریه درسازمان ملل افزود: گروه های تروریستی مورد حمایت ترکیه، قطر وعربستان یک سال و نیم پس از آغاز بحران، آثار باستانی و تاریخی را تخریب و تجهیزات و دستگاه های کارخانه ها و کارگاه ها را به سرقت برده و به ترکیه منتقل کردند.
الجعفری تصریح کرد: این گروه ها همچنان شهروندان را در شهرها و محله های امن هدف قرار می دهند.
وی گفت: دولت های سوریه و روسیه بمباران محله قاطرچی حلب را تکذیب و محکوم کردند و شما باید درجای دیگر به دنبال جنایتکار اصلی بگردید.
الجعفری اضافه کرد: سوریه گزارش های مخدوش بین المللی که بر جنایت های گروه های تروریستی سرپوش می گذارد را محکوم می کند.

 

 

منبع:    ایرنا

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار