موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه/کودک پلاس
24328
۲۹ شهریور ۱۳۹۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اظهار داشت؛

کتب دانشگاهی و کتاب کودک در صدر فروش‌های نمایشگاهی آذربایجان غربی

حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از قرار گرفتن کتب دانشگاهی و همچنین کتاب کودک در صدر فروش‌های نمایشگاهی خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: با توجه به بازگشایی مدارس و حضور والدین در نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه، استقبال در حوزه کتاب کودک بیشتر است.

وی افزود: رسانه ها باید در فرهنگسازی خرید و مطالعه کتاب برنامه ریزی داشته باشند و به صورت مستمر بر تشویق و هدایت مردم به سمت مطالعه و خرید کتاب تلاش کنند.

این مسئول با بیان اینکه نمایشگاه کتاب امسال دارای ویژگی های جدید نسبت به سال های گذشته است، گفت: حضور غیر فیزیکی کتابفروشی های مطرح شهر در این نمایشگاه باعث کاهش بسیاری از دلخوری های کتاب فروش هایی شد که نگران خراب شدن بازار فروش خود در ابتدای مهر بودند.

وی اضافه کرد: به علت تقارن نمایشگاه کتاب با هفته دفاع مقدس، 3هزار و 500 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در نمایشگاه عرضه شده است.

کریمی تصریح کرد: رونمایی از کتاب «زهرا کرم زاده» با نام «رویدادها و حداث» در موضوع 8 سال دفاع مقدس نیز از دیگر ویژگی های این نمایشگاه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، از رونمایی 2 کتاب دیگر با موضوع های ادبیات فولکلوریک و کار آفرینی خبر داد و گفت: کتاب و کتابخوانی باید در فرهنگ مردم نهادینه شود تا از رکود اطلاعاتی کاسته و بر اطلاعات اندوخته فرد اضافه شود چرا که امروز در عصر اطلاعات و فن آوری قرار داریم و لذا باید همگام با جهان به سوی علم اآموزی و رشد و تعالی روحی و معنوی حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دنیای مجازی نباید در موازی کتاب و کتابخوانی قرار گیرد زیرا هیچ ابزاری نمی تواند مانند کتاب در انتقال مفاهیم، فرهنگ و مخابره پایدار اطلاعات نقش ایفا کند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار