موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
243212
۰۴ اسفند ۱۴۰۰

هیچ نگرانی جهت واکسیناسیون کودکان وجود ندارد

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر بررسی وضع سلامت کودکان در مراکز واکسیناسیون پیش از تلقیح واکسن کرونا تاکید کرد.

به گزارش کودک پرس ،”افشین منیری” یکی از مهم ترین علت‌های افزایش بار بیماری در سویه اُمیکرون را واکسینه نشدن کودکان دانست وگفت: به علت بررسی وضعیت سلامت کودکان در مراکز واکسیناسیون، نگرانی برای واکسیناسیون وجود ندارد.

“افشین منیری” تاکید کرد: واکسینه شدن بزرگسالان در برابر کووید۱۹ از مهم ترین علل کاهش آمار مبتلایان کرونایی است.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: غالبا کودکان در سویه اُمیکرون، به این بیماری مبتلا شده اند و یکی از مهم ترین علت‌های این موضوع، واکسیناسیون نشدن کودکان و جهش جدید ویروس است؛ اُمیکرون، افرادی را که واکسینه نشده اند یا ایمنی آنان همانند کودکان ناکافی است، بیشتر درگیر می‌کند.

“افشین منیری” افزود: اگر کودکی در طول یک هفته اخیر سابقه تماس با فرد مبتلا به کرونا را داشته باشد، باید با احتیاط بیشتر واکسینه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، شست و شوی منظم دست‌ها و حضورنداشتن در اجتماعات از مهمترین عواملی است که در پیشگیری از ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا موثر است، باید تلاش شود گروه‌های پرخطر، سالمندان، کودکان و افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی هستند در تماس نزدیک با مبتلایان کرونا نباشند، زیرا این افراد حتی با وجود واکسینه شدن کامل نیز ممکن است در صورت ابتلا به کرونا با عوارض جدی این بیماری روبرو شوند.

“افشین منیری” توجه نکردن به شایعات درباره واکسن‌ها را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بدون شک کارآمدترین واکسن در برابر کرونا در دسترس‌تر بودن آن است، زیرا همه‌ واکسن‌ها از ایمنی زایی کافی برخوردارند و ضرورتی ندارد برای تهیه واکسنی خاص دچار چالش شویم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار