242671
۱۲ بهمن ۱۴۰۰

واکسن پاستوکووک؛ تنها واکسن داخلی مجوزدار جهت استفاده کودکان

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن پاستوکووک تنها واکسن داخلی است که در حال حاضر مجوز استفاده در کودکان را نیز دارد که در دو نوبت با فاصله یک ماه به گروه‌های سنی زیر ۱۸ سال تزریق می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،علیرضا بیگلری، اظهار کرد: با توجه به شرایط در افراد بالاتر از ۱۸ سال واکسن یادآور واکسن پاستوکووک به‌نام پاستوکووک پلاس با فاصله یک ماه به عنوان دز سوم تزریق می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه حدود ۱۵ میلیون دز تحویل وزارت بهداشت شده است، افزود: پاستوکووک پلاس تنها واکسن کووید – ۱۹ دنیاست که اساسا با هدف تزریق به عنوان دز یادآور طراحی و تولید شده است و چون می‌تواند به عنوان دز یادآور سایر واکسن‌ها نیز استفاده شود، با استقبال بسیار زیاد و گسترده مردمی مواجه شده که نشانگر کیفیت این واکسن و اعتماد یک‌صد ساله مردم به واکسن‌های تولیدی انستیتوپاستور ایران است.

این مسئول یادآور شد: هفته آتی محموله پاستوکووک پلاس تحویل استان‌ها خواهد شد، ولی تاکید شده که منحصرا به افرادی که قبلا واکسن پاستوکووک را دریافت کرده‌اند، تزریق شود.

رئیس انیستیتوپاستور ایران تصریح کرد: البته برای کودکان پاستوکووک تزریق می‌شود و پاستوکووک پلاس نیاز نیست و خوشبختانه واکسن پاستوکووک به مقدار فراوان در کشور وجود دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار