242199
۰۹ دی ۱۴۰۰

لزوم مربی محوری، جهت ارتقاء مهارت کودکان در مهدهای کودک

به گفته حاجیان زاده، در مراکز و مهدهای کودک به جای کتاب محوری بایستی مربی محور باشیم تا بتوانیم مهارت‌های کودکان را ارتقا دهیم.

به گزارش کودک پرس ،معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در کمیته استانی انتقال مهدهای کودک اظهار کرد: سازمان تعلیم و تربیت کودک به فرمان مقام معظم رهبری ایجاد و منجر به یکپارچگی در تعلیم و تربیت شده است.

علیرضا حاجیان زاده با اشاره به اینکه از 8 میلیون کودک، بیش از ۶ میلیون تمام وقت در اختیار خانواده هستند و تحت پوشش مراکز ما نیستند، افزود: به همین منظور یکی از رسالت‌های اصلی ما بحث توانمندسازی خانواده ها است و هر خانه را به مثابه یک مرکز می دانیم.

وی اضافه کرد: کودکانی که تحت پوشش مراکز و مهد های ما هستند نیز لازم است با برنامه ریزی های دقیق و کسب آمادگی کافی وارد آموزش های رسمی مدرسه شوند.

این مسئول گفت: ما دو وظیفه مهم را بر عهده داریم؛ نگهداری کودکان با حساسیت بالا به جهت ایمنی، بهداشت و سلامت که این اصلی ترین دغدغه ما است و همچنین آموزش آنان با محتوا و مدل کار کودکانه نه به صورت آموزش رسمی مدارس اجرا می شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک خاطرنشان کرد: در مراکز و مهدهای کودک به جای کتاب محوری بایستی مربی محور باشیم تا بتوانیم مهارت‌های کودکان را ارتقا داده و بایستی با یک برنامه ریزی تخصصی امورات را پیش ببریم.

این مقام مسئول بیان داشت: ضرورت دارد دانش مربیان را نیز ارتقا دهیم تا به شکل کاملاً حرفه ای مهارت ها را کسب کنند و بتوانند تجربیات خود را مبادله نمایند.

حاجیان زاده در پایان اظهار امیدواری کرد که بتوانیم تا پایان سال استانداردهای لازم را ایجاد کرده و مجوز های جدید مراکز را صادر کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این جلسه ضمن خیر مقدم به مهمانان وزارتی و بیان مصوبات جلسه قبل، اظهار داشت: ۷۶۷ مرکز فعال با  ۸۵۱ کلاس و بیش از ده هزار و هفتصد نوآموز در استان زنجان وجود دارد.

حسن مظفری گفت: همکاری خوبی در راستای انتقال محتوای کودک با اداره کل بهزیستی است انجام شده است که از مدیر کل این سازمان و تمامی همکاران تقدیر و تشکر می کنم.

وی گفت: استان زنجان با ۲۰۰ هزار دانش‌آموز که نزدیک ۱۳ هزار آن در دوران ابتدایی هستند در زمینه آموزش های مجازی و حضوری عملکرد خوب و مطلوبی داشته است.

محمدی مدیر کل بهزیستی استان نیز گفت: سازمان بهزیستی تعامل و همکاری لازم را در زمینه انتقال مهدهای کودک داشته است و تا به اینجا بدون هیچ مشکلی این انتقال صورت گرفته است.

گفتنی است در این جلسه اعضا حاضر به بیان نقطه نظرات وپیشنهادات خود پرداختند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار