موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
241722
۱۶ آذر ۱۴۰۰

خیرین برای ساخت جامعه دوستدار کودک، کتاب و معلول تلاش های زیادی کردند

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش در همایش گرامیداشت روز جهانی معلولین در مشهد گفت: خیرین همواره در کنار دانش آموزان با نیازهای ویژه بوده اند و تلاش والایی برای ساخت جامعه دوستدار انسان، کتاب، کودک و معلول انجام می‌دهند.

به گزارش کودک پرس ،سیدجواد حسینی در گردهمایی روز جهانی معلولان که در سالن ورزشی مجتمع معلولین شهید فیاض بخش مشهد و با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه استان خراسان رضوی برگزار شد، گفت: نام گذاری ۱۲ آذر به عنوان روز جهانی معلولین برای  آگاهی بخشی به جامعه، درک مشکلات معلولین و تلاش برای رفع آنها و مناسب سازی جامعه برای حرکت به سمت ایجاد جامعه پایدار، فراگیر و در دسترس است.

وی افزود: جامعه دوستدار انسان جامعه ای است که عادلانه، فراگیر، در دسترس، بدون خطر و عاری از آلودگی ها است و یکی از مشخصه های جدی جامعه دوستدار انسان جامعه دوستدار کتاب، کودک و معلول است.
حسینی با بیان اینکه در مسیر رسیدن به جامعه دوستدار انسان، کتاب و معلول، افراد بزرگی گام برداشته اند گفت: با همت این خیرین و در دوسال گذشته در قالب نهضت از خشت تا بهشت ۲۰۰ مدرسه کلنگ زنی و یا افتتاح شده است که این امر منجر به افزایش ۱.۵ متر مربع سرانه فضای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی استان های کشور و ۲.۵ متر مربع در مناطق محروم شده است.
وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد فضاهای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی با همت خیرین نیک اندیش ساخته شده است.
معاون وزیر با بیان اینکه نهضت توان افزایی برای تامین ۱۰۵ قلم تجهیزات آموزشی و توان بخشی ۷۰ هزار دانش آموز استثنایی در آموزش و پرورش استثنایی اجرایی شده است، گفت: سال گذشته خیرین ۱۴۵ میلیارد تومان به این حوزه در سراسر کشور کمک کردند.
وی افزود: خیرین در ایام کرونا هم در کنار نظام تعلیم و تربیت  بودند و بیش از ۳۶۱ هزار تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان کم برخوردار تامین کردند که از این تعداد  ‌۳۰ هزار تبلت و گوشی هوشمند به دانش آموزان کم برخوردار استنثایی اهدا شده است.
شایان ذکر است در مراسم گرامیداشت روز معلولین در استان خراسان رضوی از ۵۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه برگزیده در مسابقات مختلف تقدیر به عمل آمد
همچنین استان خراسان رضوی ۱۹ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه دارد و ۳ هزار همکار فرهنگی وظیفه تعلیم و تربیت و توان بخشی این دانش آموزان را برعهده دارند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار