موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/کودکان محروم
241176
۱۰ آبان ۱۴۰۰

اهدای لب تاپ به کودکان محروم توسط شهرداری پلزن چک

شهرداری پلزن چک برای حمایت از تحصیل کودکان محروم در دوران کرونا، طرح اهدای کامپیوترهای دست دوم را در پیش گرفته است.

به گزارش کودک پرس ،تا سال گذشته، اکثر دانش‌آموزان برای مطالعه و انجام تکالیف خود نیازی به دسترسی به فناوری نداشتند. با این حال، شیوع بیماری کرونا همه چیز را تغییر داد؛ مدارس سراسر جهان در جستجوی راه‌هایی ایمن برای حضور دانش آموزان به روش‌های مختلفی روی آوردند اما تاکنون تنها آموزش از راه دور بهترین گزینه است.

حال باید این واقعیت را در نظر داشت که با وجود مؤثر بودن آموزش آنلاین، ابزار اولیه آن یعنی “کامپیوتر” مانعی است که بسیاری از خانواده‌های کم درآمد قادر به تهیه آن نیستند. علاوه بر این، والدینی که روی خرید رایانه سرمایه گذاری کرده‌اند ممکن است نتوانند از پس سایر هزینه‌های تحصیلی فرزندشان بر بیایند. با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع، شهرداری پلزن چک تصمیم به اهدای رایانه برای کمک به خانواده‌های کم درآمد گرفت.

شهردار پلزن در مورد این تصمیم توضیح داد که اگرچه برخی از والدین می‌توانند برای فرزند خود کامپیوتر بخرند، اما اگر چند فرزند داشته باشند ممکن است نتوانند این کار را انجام دهند. علاوه بر این، خود والدین نیز مجبور شده‌اند به فناوری تکیه کنند زیرا آن‌ها نیز در طول همه‌گیری مجبور به دورکاری هستند.

به همین دلیل شهرداری اعلام کرده است که از این پس ۱۰ها رایانه مستعمل اما کاملاً کاربردی را به خانواده‌های محروم اهدا می‌کند. برای انتخاب کودکانی که نیاز به حمایت دارند، شهرداری از مدیران مدارس کمک گرفته است. این اقدام با استقبال خوبی از سوی مدیران مواجه شد، زیرا آنها معتقدند این حرکت بشردوستانه برای پیشرفت بیشتر دانش آموزان و همچنین تقویت روحیه آن‌ها بسیار مهم است.

این اولین بار نیست که شهر چک اقدامات مشخصی را برای حمایت از آموزش کودکانی خانواده‌های محروم انجام می‌دهد. در ابتدای سال تحصیلی نیز ۲۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی از ۱۵۰ خانواده کوله پشتی، لوازم‌التحریر و سایر وسایل مدرسه را از طرف شهرداری دریافت کردند. با چنین اقداماتی، شهر پلزن ثابت کرده است که در جهت ایجاد جامعه‌ای برابر و عادلانه پیشتاز است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار