موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل/پزشکی و سلامت
241019
۰۴ آبان ۱۴۰۰

آغاز واکسیناسیون کرونا برای کودکان تا 3 سال در چین

چین که تا به حال ۷۶ درصد جمعیتش را در برابر کرونا به طور کامل واکسینه کرده است، در راستای سیاست «تحمل صفر» در برابر شیوع کرونا، واکسیناسیون کودکان کمسن تا ۳ سال را هم آغاز خواهد کرد.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از آسوشیتدپرس دولت‌های محلی شهری و ایالتی در پنج ایالت چین در روزهای اخیر اعلام کرده‌اند که کودکان ۳ تا ۱۱ سال باید در برابر کرونا واکسینه شوند.

چین در ماه ژوئن (خرداد) دو واکسن – سینوفارم از انستیتوی فراورده‌های زیستی پکن و شرکت خصوصی سینوواک- را برای کودکان ۳ تا ۱۷ ساله تایید کرد، اما تا به حال فقط کودکان و نوجوانان ۱۲ سال و بالاتر را واکسینه کرده است.

پس از اینکه چین مجوز داخلی برای واکسیناسیون کودکان با این واکسن‌ها را صادر کرد، برخی از کشورهای دیگر نیز دادن این واکسن‌ها را به کودکان آغاز کردند. کامبوج از هر دو واکسن سینوواک و سینوفارم برای کودکان ۶ تا ۱۱ ساله استفاده می‌کند. سازمان ناظر دارویی شیلی واکسن سینوواک را برای کودکان کمسن تا ۶ سالگی تایید کرده است. مقامات بهداشتی در آرژانتین واکسن سینوفارم را برای کودکان در سنین پایین تا ۳ سالگی تایید کرده‌اند.

بسیاری از کشورهای روبه‌توسعه که از دستیابی به واکسن‌های شرکت‌های غربی مانند فایزر و مدرنا محروم مانده‌اند، واکسن‌های چینی را خریده‌اند. چین تا ماه سپتامبر (شهریور) بیش از ۱.۲ میلیارد دوز واکسن را به کشورهای دیگر صادر کرده است.

شرکت سینوواک یک کارآزمایی اثربخشی واکسنش را در ۱۴۰۰۰ کودک در چندین کشور در ماه سپتامبر (شهریور) شروع کرده است. تایید این واکسن برای کودکان در چین بر اساس کارآزمایی‌های کوچکتر مرحله یک و مرحله دو بوده است. واکسین سینوفارم نیز بر اساس کارآزمایی‌های کوچکتر مرحله اول و دوم برای کودکان تایید شده است. یافته‌های این کارآزمایی‌ها بعد در ژورنال‌های پزشکی دارای داوری همتا (بازبینی کارشناسان مستقل)‌ منتشر شدند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار