موقعیت فعلی شما : خانه/آموزش/فرزند
241000
۰۳ آبان ۱۴۰۰

ورزش های تیمی

اطمینان حاصل کردن از این موضوع که کودکان محدوده سنی مهد کودک و پیش دبستانی به صورت منظم در رشته های ورزشی فعال هستند می تواند مزایای فوق العاده خوبی داشته باشد.

به گزارش کودک پرس ،از جمله این مزایا و مهارت های تقویتی می توان به موارد زیر اشاره داشت:

همکاری تیمی: یاد گرفتن این که چگونه در یک تیم با هم کار کنیم و جزئی از یک فعالیت گروهی باشیم به عنوان یک مهارت مهم تلقی می شود که بچه ها در طول زندگی خود قطعا در جنبه های مختلفی به آن نیاز پیدا می کنند.
برقراری ارتباط: بسیاری از رشته های ورزشی به برقراری ارتباط بین بازیکنان نیاز دارند تا فرد بتواند موفق و پیروز باشد و این بسیار خوب است که کودکان از چنین سنی بتوانند بر روی مهارت های ارتباطی و اجتماعی خود کار کنند.
مهارت های اجتماعی: هدف اصلی و پس زمینه تمامی رشته های ورزشی برقراری ارتباط و بودن در کنار هم سن و سال ها است. یاد گرفتن مهارت های اجتماعی در سنین پایین می تواند برای کودکان بسیار مهم باشد چرا که در آینده به آن نیاز خواهند داشت.
سلامت و تناسب اندام: و اما یک مورد مهم دیگر که نباید از آن غافل شد، نگه داشتن کودکان در شرایط ایده آل بدنی و سالم است و ورزش کردن و حضور در رشته های ورزشی به شکل منظم یکی از مهمترین راه ها برای رسیدن به این هدف تلقی می شود.

ورزش و سرگرمی برای بچه ها در مهد کودک
بدون شک یکی از مهمترین عناصر در معرفی کردن ورزش و رشته های مختلف آن به کودکان مهد کودک این است که مطمئن شویم آن ها از انجام این فعالیت ها لذت برده و سرگرم می شوند.

برای بسیاری از کودکان، اجبار در شرکت در فعالیت های ورزشی و بازی هایی که دوستشان ندارند می تواند زجر آور باشد! این مسئولیت یک معلم است که نسبت به حس خجالت و ناراحتی کودکان توجه کرده و حساس بوده و سعی در تشویق آن ها داشته باشد.

مطمئن شوید که تمامی کودکان با قوانین آشنایی دارند و آن ها را رعایت می کنند. این که عادلانه و جوانمردانه ورزش کنند، به مربی های خود احترام بگذارند و بدانند که داشتن رفتار های مناسب و ورزشی بسیار مهمتر از برنده بودن است از جمله مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کنیم.

آن ها را تشویق کنید تا هم تیمی های خود را همراهی کنند، تا بازنده های خوبی باشند، هیچ وقت هم دیگر را مسخره نکرده و تهاجمی رفتار نکند و احساسات خود را درونشان نگه دارند و البته در کنار همه این ها از انجام ورزش لذت ببرند!

فراموش نکنید که دوران مهد کودک اولین جایی است که کودکان با ورزش و رشته های مختلف آن آشنا می شوند؛ می توانیم با داشتن سیاست های درست آن ها را در داشتن زندگی پر نشاط، پر تحرک و همراه با تندرسی یاری کنیم و یا علاقه آن ها به ورزش را کاهش دهیم.

مهمترین چیز تشویق کردن و انگیزه دادن به کودکان است – نه این که بخواهیم آن ها را اجبار کنیم در ورزش های مدرسه ای شرکت کنند بدون این که از آن ها لذتی ببرند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار