موقعیت فعلی شما : خانه/پزشکی و سلامت
240695
۲۴ مهر ۱۴۰۰

سوء تغذیه شدید داشتن 30 درصد کودکان جهان

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: 30 درصد کودکان جهان سوء تغذیه شدید دارند و 41 میلیون نفر در دنیا در معرض قحطی شدید هستند.

به گزارش کودک پرس ،دکتر زهرا عبداللهی به مناسب روز جهانی غذا گفت: بیش از 3 میلیارد نفر ( حدود 40 درصد جمعیت جهان)  توانایی تهیه رژیم غذایی سالم را ندارند. بر اساس برآوردهای اخیر 41 میلیون نفر در 43 کشور جهان در معرض خطر قحطی هستند. در سال 2019 ، این رقم 27 میلیون نفر بوده است.
وی افزود: بیش از 2 میلیارد نفر مبتلا به اضافه وزن و چاقی هستند بدلیل الگوی غذایی غلط و کم تحرکی. سالانه 4.3میلیون نفر بزرگسال در اثر چاقی در جهان می میرند. علاوه بر این 44 درصد بار دیابت ، 23 درصد بار بیماری ایسکمیک قلبی و 7 تا 41 درصد سرطان ها مربوط به چاقی است.
وی ادامه داد: 14 درصد مواد غذایی در دنیا طی کاشت ، برداشت ، ذخیره و حمل و نقل از بین می رود و 17 درصد مواد غذایی هم توسط مصرف کننده هدر می رود. جمعیت شهری در جهان 55 درصد افزایش یافته است که تا سال 2050 به 68 درصد می رسد.
30 درصد کودکان دنیا سوء تغذیه دارند
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه گفت: در سال 2020 بین 720 تا 811 میلیون نفر با گرسنگی مواجه هستند . این آمار نسبت به سال 2019 ، 161 میلیون نفر بیشتر شد ه است. حداقل 30 درصد کودکان دنیا از سوءتغذیه شدید رنج می برند.
دکتر عبداللهی افزود: نقش  غذا و چگونگی تغذیه افراد یک جامعه  در سلامت، بار بیماری  و کارآیی و ارتباط آن با توسعه اقتصادی طی تحقیقات وسیع جهانی به اثبات رسیده و نشان داده شده است که سرمایه گذاری در تامین غذای سالم و سلامت تغذیه ای مردم نه تنها با صرفه و اقتصادی است بلکه از ضروریات غیر قابل اجتناب ملی بشمار می رود.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار