موقعیت فعلی شما : خانه/دسته بندی نشده
240274
۲۹ شهریور ۱۴۰۰

یک میلیون و ۶۰۰ هزار کلاس اولی در مدارس ثبت نام کردند

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به تشریح آخرین جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس پرداخت و گفت: امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار کلاس اولی داریم.

به گزارش کودک پرس ،رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به تشریح آخرین جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس پرداخت و اظهار کرد: ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی به نسبت پیش‌بینی ما ۹۷٫۶۵ درصد است و به نسبت موالید، از عدد ۱۰۰ درصد را در نرخ ثبت‌نام عبور کردیم.

وی افزود: به عبارت دیگر بر اساس نرخ موالید تعداد دانش‌آموز ۶ سال تمام، یک میلیون و ۵۴۰ هزار نفر است که در حال حاضر یک میلیون و ۶۰۰ هزار و ۷ دانش‌آموز کلاس اولی ثبت‌نام شده‌اند که بخشی از این دانش‌آموزان در سال گذشته ثبت‌نام نکردند.

حکیم‌زاده ادامه داد: در کل دوره ابتدایی به نسبت به پیش‌بینی، ۹۶٫۱۳ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند که این رقم در دوره متوسطه اول ۸۸٫۳۶ درصد و در دوره متوسطه دوم ۸۰ درصد است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: فرم‌های انتخاب رشته دانش‌آموزان پایه دهم در حال ثبت در سامانه سناد است که این دسته از دانش‌آموزان نیز به اطلاعات دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم اضافه می‌شوند.

وی افزود: نسبت به سال گذشته از نظر روند ثبت‌نام وضعیت بهتری داریم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار