23561
۲۳ شهریور ۱۳۹۶
مدیر حوزه هنری استان ایلام، از برگزاری نخستین جشنواره شعر رنگین‌کمان ویژه شعر کودک و نوجوان در مرکز این استان خبر داد.

جشنواره شعر رنگین‌کمان در ایلام برگزار خواهد شد/ آخرین‌مهلت ارسال آثار ۳۰ آبان

مدیر حوزه هنری استان ایلام، صبح امروز (23 شهریور) اظهار کرد: استان ایلام دارای استعدادهای بسیار خوبی در زمینه شعر کودک و نوجوان است.

به گزارش کودک پرس ،  محمدعلی قاسمی، بابیان اینکه تقویت شعر کودک و نوجوان و بهره‌گیری از سوژه‌های جدید متناسب با نیاز این قشر از جامعه و به‌روز کردن اشعار یکی از نیازهای امروز است، ابراز کرد: شعر کودک باید با زبان، تخیل و درک و هیجان کودکان و نوجوانان متناسب باشد و بتواند علاوه بر زمینه سرگرمی برای کودک و نوجوان بسیاری از مفاهیم ارزشی و فرهنگی را به کودک انتقال دهد.

مدیر حوزه هنری ایلام، بابیان اینکه جشنواره رنگین‌کمان به دو زبان کردی و فارسی در این استان برگزار می‌شود، تصریح کرد: اولین جشنواره شعر کودک و نوجوان استان ایلام در رده سنی بالاتر از 20 سال و پایین‌تر 20 سال برگزار می‌شود و انتظار می‌رود که شاهد حضور گسترده شاعران جوان و استعدادهای نو در این زمینه باشیم.

قاسمی، تقویت ارتباط شاعران فعال در حوزه شعر کودک و نوجوان با همدیگر، شناسایی و شناساندن شاعران و ظرفیت‌های شعر کودک و نوجوان استان و ارتقاء سطح کمی و کیفی آثار تولیدشده در زمینه شعر کودک و نوجوان از اهداف برگزاری این جشنواره در استان است.

وی، با بیان اینکه اشعار برگزیده این جشنواره در مجموعه‌ شعر کودک و نوجوان استان با عنوان «رنگین‌کمان» چاپ و منتشر خواهد شد، گفت: آخرین‌مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 30 آبان ماه سال جاری است که برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان به‌زودی اعلام خواهد شد.

مدیر حوزه هنری ایلام، در پایان با اشاره به اینکه به برگزیدگان این جشنواره جوایز نفیسی اهدا خواهد شد، خاطرنشان کرد: از شاعران فعال در حوزه کودک و نوجوان و همچنین جوانان و نوجوانان در راستای مشارکت در این جشنواره دعوت می‌شود و علاقه می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره واقع در حوزه هنری ایلام ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار