23520
۲۲ شهریور ۱۳۹۶

کاهش کودک معلول بااجباری شدن مشاوره ژنتیک درسمنان

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: با اجباری شدن طرح مشاوره ژنتیک، سالانه از تولد بیش از ۲۵۰ کودک معلول در استان سمنان جلوگیری می‌شود.

به گزارش کودک پرس ،علیرضا ایزد پور ظهر امروز در جمع مدیران بهزیستی شهرستان‌های استان سمنان اظهار داشت: طرح مشاوره ژنتیک مدتی است که در سراسر کشور به‌صورت اجباری برای بانوان باردار اجرا می‌شود که مزیت‌های خوبی را به همراه دارد.

وی افزود: با اجرای این طرح سالانه از تولد بیش از 250 کودک معلول در استان سمنان جلوگیری می‌شود و این مسئله نقش مهمی در حوزه بهداشت و درمان ایفا می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه از ابتدای سال 96 حقوق مستمری‌بگیران این سازمان با رشد 3.5 برابری مواجه بوده است اذعان کرد: کاهش افراد تحت پوشش و ارتقا سطح سلامت مردم در دستور کار این سازمان است.

وی حفظ سلامت اجتماعی در یک جامعه انسانی را ازجمله رسالت‌های مهم این سازمان دانست و گفت: از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های مقابله با کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

ایزد پور از راه‌اندازی اورژانس اجتماعی در شهرهای کم‌جمعیت و کوچک این استان خبر داد و گفت: تا پایان سال 96 اجرای طرح اورژانس اجتماعی در شهرهای کم‌جمعیت زیر 50 هزار نفر نیز اجرا می‌شود.

وی بابیان اینکه سال گذشته برای 33 نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان سمنان شغل ایجادشده است ابراز کرد: در سال گذشته اقدامات گسترده‌ای در این حوزه انجام‌شده که می‌توان تحویل 91 منزل مسکونی به مددجویان استان سمنان را ازجمله این موارد برشمرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به اجباری شدن طرح غربالگری ژنتیک در سال 96 تصریح کرد: در یک سال گذشته بالغ‌بر 3 هزار نفر از خدمات غربالگری ژنتیک بهره‌مند شدند که این تعداد امسال با افزایش مواجه می‌شود.

منبع:تسنیم

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار