23465
۲۲ شهریور ۱۳۹۶

ائتلاف سعودی در یمن 

سازمان دیدبان حقوق‌بشر اعلام کرد ائتلاف سعودی تنها در دو ماه گذشته ۲۶ کودک یمنی را به کام مرگ کشانده است.

به گزارش کودک پرس ،به نقل از راشاتودی، سازمان دیدبان حقوق بشر اعلام کرد ائتلاف سعودی در یمن مرتکب جنایت جنگی شده است؛ به طوری که در حملات هوایی این ائتلاف تنها در دو ماه گذشته 39 غیرنظامی جان خود را از دست داده اند که از این تعداد 26 نفر کودک بوده اند.

این سازمان حقوق بشری در ادامه اعلام کرده است در 5 حمله هوایی، 4 خانه و فروشگاه هدف قرار گرفته و سبب کشته شدن غیرنظامیان شده است. این موضوعنقض قوانین جنگی به حساب می آید.

«سارا لیا ویتسون»، مدیر اجرایی بخش خاورمیانه دیدبان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد: وعده های تکراری ائتلاف عربی به انجام حملات هوایی به شکل قانونی، کودکان را مستثنی نکرده است.

وی در ادامه افزود: این مسأله لزوم وارد کردن فوری نام ائتلاف عربی در لیست سیاه را به سبب نقض حقوق کودکان در درگیری های مسلحانه نشان می دهد.

در تاریخ 4 اوت، در حمله ائتلاف سعودی به خانه ای در صعده، 9 نفر از یک خانواده جان خود را از دست دادند که از این تعداد 6 نفر کودکانی در سنین 3 تا 12 سال بودند. سازمان دیدبان حقوق بشر همچنین گفته است سوم ژوئیه 8 نفر از یک خانواده در استان تعز، از جمله یک مادر و فرزندش که تنها 8 سال داشته، کشته شدند.

این سازمان با 9 نفر از افراد یک خانواده و نیز شاهدان عینی بر 5 حمله هوایی که در 9 ژوئن تا 4 اوت انجام گرفته، مصاحبه هایی کرده است.

شورای امنیت در ماه سپتامبر خواهان انجام تحقیقاتی بین المللی در خصوص نقض حقوق بشر از سوی ائتلاف سعودی شد. همچنین سازمان ملل متحد روز گذشته اعلام کرد 5144 غیرنظامی در جنگ یمن جان خود را از دست داده اند که بیشتر آنها در حملات ائتلاف سعودی کشته شده اند. سازمان ملل همچنین خواستار انجام تحقیقاتی بین المللی شد.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار