23003
۱۴ شهریور ۱۳۹۶

مخاطبی در حوزه کودک برای مطالعه کتاب نداریم

به دلیل کاهش مخاطبین تیراژ کتاب‌های کودک و نوجوان به 2 هزار جلو و بزرگسالان به 500 جلد در کشور کاهش‌یافته است.

به گزارش کودک پرس ،محمود برآبادی امشب در نخستین همایش دانایی محور کودک و نوجوان سبزوار که در فرهنگسرای اسرار برگزار شد با اشاره به کاهش توجه مردم نسبت به مطالعه کتاب، اظهار داشت: در سال‌های گذشته کتاب در جامعه بسیار محدود بود و کتاب‌های مناسب سن کودک و نوجوان در کتاب‌فروشی‌ها به مشاهده نمی‌شد و در حال حاضر کتاب و نویسندگان توانمند زیاد داریم ولی مخاطبی برای مطالعه کتاب نداریم.
وی ادامه داد: به دلیل کاهش مخاطبین تیراژ کتاب‌های کودک و نوجوان به 2 هزار جلو و بزرگسالان به 500 جلد کاهش‌یافته است.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان افزود: فعالیت شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی سبب شده است که کودکان و نوجوانان رغبتی نسبت به مطالعه کتاب نداشته باشند.

برآبادی، بازی‌های رایانه را دیگر عامل کاهش مطالعه کتاب در بین کودکان دانست و بیان کرد: بیشتر بازی‌های رایانه‌ای برای کودکان و نوجوانان مفید نیست ولی طراحی‌های گرافیکی این بازی‌ها سبب جذب مخاطبین شده است.

وی با انتقاد از وضعیت نظام آموزشی کشور، گفت: آموزش‌وپرورش کودکان و نوجوانان را برای حضور در دانشگاه‌ها تربیت می‌کند بنابراین والدین هیچ کتاب را به‌غیراز کتاب‌های آموزشی برای کودکان و نوجوانان توصیه نمی‌کنند.

عضو هیات مدیره انجمن کتاب کودک و نوجوان افزود: کتاب به‌هیچ‌عنوان مانع پیشرفت نیست بلکه با درگیر شدن ذهن کودکان و نوجوانان سبب می‌شود که مسائل علمی و ریاضی را به‌خوبی درک کنند.

برآبادی بابیان اینکه دوران طلایی کتاب‌خوانی در کشور ما سپری‌شده است، تصریح کرد: امیدواریم نگاه والدین نسبت به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان احیاء شود.

 

منبع: خبرگزاری فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار