موقعیت فعلی شما : خانه/مقالات/نوزاد و شیرخوار
22961
۱۳ شهریور ۱۳۹۶

علت خشک شدن شیر مادر

از این نگرانم که شیرم خشک شود و دیگر نتوانم فرزندم را شیر بدهم.

به گزارش کودک پرس ،بارها و بارها گفته شده است که برخی کودکان عادت دارند در طول روز شیر نخورند ولی در عوض شب ها خیلی خوب از سینه مادر تغذیه کنند

 

 

سوال: دخترم 6 ماهه است و از 4 ماهگی در بیداری شیر نمی خورد و گاهی از شب تا صبح حتی 8 تا 9 ساعت هم شده که شیر نخورده. در ابتدا خیلی اذیت بودم و شیرم را می دوشیدم تا سینه ام آرام شود. اما دیگر اینطور نیست. از این نگرانم که شیرم خشک شود و دیگر نتوانم فرزندم را شیر بدهم. لطفا بفرمایید چه کنم.

 

 

 

پاسخ دکتر رامین مظفری، فوق‌تخصص نوزادان و کودکان و عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران:
در این سن باید بر اساس تقاضای کودک به او شیر داده شود. بارها و بارها گفته شده است که برخی کودکان عادت دارند در طول روز شیر نخورند ولی در عوض شب ها خیلی خوب از سینه مادر تغذیه کنند. در ضمن تا زمانی که کودک سینه مادر را می مکد، ترشح شیر قطع نمی شود و نگران این مساله نباشد. در اغلب موارد مادران انتظار دارند که کودک با توجه به میزانی که مدنظر مادر است شیر بخورد در حالی که این کودکان بر حسب نیاز خودشان و به اندازه گنجانش معده، شیر می خورند. به طور کلی اگر روند وزن گیری کودکان که به آن اشاره نکرده اید، خوب باشد، این گونه تغذیه کودک با شیر مادر جای هیچ نگرانی ای ندارد. د ر غیر این صورت اگر کودک وزن گیری خوبی ندارد، به یک متخصص اطفال مراجعه کنید.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار