22743
۰۹ شهریور ۱۳۹۶

حمایت خیرین از بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار کودک بی سرپرست

با پیوستند خیرین ونیکوکاران زمینه حمایت از ایتام را در کمیته امداد عملیاتی شد و در حال حاضر ۲۰۰ هزار یتیم از سوی یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی تحت پوشش قرار گرفته و زندگیشان اداره می شود.

به گزارش کودک پرس ،معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور گفت: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار حامی در کشور سرپرستی و کمک به معیشت ۲۰۰ هزار کودک بی سرپرست را پذیرفته اند.

 

علی محمد ذوالفقاری در مراسم تجلیل از حامیان سادات استان قزوین که عصر چهارشنبه با حضور داود محمدی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در سالن جلسات کمیته امداد امام خمینی قزوین برگزار شد اظهارداشت: در سالهای گذشته کمیته امداد در کنار توجه به معیشت مددجویان به فکر افتاد تا برای ایتام نیز برنامه ریزی کند و با مشارکت خیرین گامهای موثری برای رفع نیازهای آنها برداشت.

 

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور گفت: حمایت از ایتام واقعا ارزشهای معنوی و ثواب اخروی و دستاوردهای دنیایی فراوانی دارد و موجب برکت در زندگی می شود و انتظار داریم این فرهنگ در جامعه و خانواده ها نهادینه شود.

 

 

وی اظهارداشت: باید بپذیریم شاید خود حامیان هم به این کار خیرخواهانه بیشتر نیاز دارند و با مشاهده آثار معنوی آن در زندگی راغب می شوند این حرکت دینی و اخلاقی را ادامه دهند.

 

ذوالفقاری اضافه کرد: طرح اکرام تسکین دهنده زندگی حامیان است و امروز به طور متوسط هر یتیم ۵ حامی دارد و ماهانه بیش از ۱۰۰ هزار تومان دریافت می کند.

 

وی گفت: سالانه بیش از ۱۰ هزار حامی به تعداد افراد حامی کشور اضافه می شود و این آمار نشان می دهد فرهنگ کمک به دیگران در کشور روبه رشد است.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور گفت: امسال در ماه رمضان ۳۲۰ هزار حامی جدید به طرح محسنین پیوستند که این رضایت از این حرکت خیرخواهانه جای تشکر دارد.

 

وی اظهارداشت: نگاه کمیته امداد به حامیان فقط نیازمندی و توجه به منابع مالی افراد به عنوان یک صندوق نیست بلکه ایجاد یک حس مشترک برای انجام کاری خداپسندانه است تا در رفع نیازها و رسیدگی به معیشت افراد کم درآمد، ایتام و معلولان بدون منت و در مشارکتی همگانی محقق شود.

 

 

ذوالفقاری اضافه کرد: ایتام ما به تحصیل، درمان، مسکن، اشتغال، معیشت نیاز دارند و باید با کمک حامیان خیر برای تامین این نیازها اقدام کرد و ما نیز بلافاصله پس از واریز کمک های نقدی در کمتر از یک روز و گاهی تا ۴۸ ساعت آن را به حساب ایتام واریز می کنیم.

 

  • نذورات خود را هدفدار کنیم

وی گفت: باید نذورات ما هدفدار خرج شود و اگر این ساماندهی صورت گیرد قادریم افراد نیازمند بیشتری را تحت پوشش قرار دهیم و مشکلات آنها را برطرف کنیم.

 

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور اظهارداشت: باید کاری کنیم تا نذورات درست هدایت شود و به جای خرید تاج گل های پرهزینه در مراسم رحلت، ضیافت در بازگشت حجاج وزائران اگر این هزینه ها را برای تامین معیشت ایتام و نیازمندان هزینه کنیم افراد زیادی را در کار خیر مشارکت داده ایم.

 

 

وی اضافه کرد: نشر فرهنگ اخلاق در جامعه باید جدی گرفته شود و امروز برخی خانواده ها با تشکیل خوشه های خیرین در میان خود این فرهنگ را جا انداخته اند و همه وارد مشارکت در کار خیر شده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع: مهر

 

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار