موقعیت فعلی شما : خانه/مشکلات تربیتی/مقالات
22709
۰۸ شهریور ۱۳۹۶

کودک و اختلافات والدین

اختلاف والدین، نخستین عامل ایجاد کننده نگرانی در کودک است و موجب سلب آرامش از کودکان می شود.

به گزارش کودک پرس ،بسياري اوقات همسران بدون توجه به حضور کودکان به نزاع و جر و بحث مي‌پردازند و به تصور اينکه کودک در سنيني خاص قادر به درک آنچه که بين والدين اتفاق مي‌افتد، نيست اختلافات زناشويي را امري طبيعي و پيش پا افتاده فرض مي‌کنند اما اختلافات زناشويي چه کمرنگ و سطحي باشد و چه عميق و خشونت‌آميز تاثيرات زيانباري در مسير رشد کودکان بر جاي مي‌گذارد و در آينده شاهد بزرگسالاني با اختلالات رفتاري خواهيم بود.

 

 

دکتر محمود تلخابي دکتــراي تعــليم و تــربيت (آموزش و پرورش شناختي) عضو هيات علمي دانشگاه فرهنگيان و پژوهشکده علوم شناختي تنظيم‌کننده، تاثير اختلافات زناشويي را در رشد کودکان توضيح مي‌دهد.

 

 

اختلاف والدین، نخستین عامل ایجاد کننده نگرانی در کودک است و موجب سلب آرامش از کودکان می‌شود.

 

بهاره روزیخواه در بیان این مطلب افزود: اختلاف والدین، نخستین عامل ایجاد کننده نگرانی در کودک است، درصورتی که میان والدین درگیری وجود داشته باشد آرامش از کودک سلب می شود.
این کارشناس امور کودکان و نوجوانان در سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: تحقیقات نشان داده است کودکانی که در چنین خانواده هایی زندگی می کنند دچار نگرانی شدید و مشکلات عاطفی و روانی هستند و این امر الگویی انحرافی برای رفع تعارض را به وجود می آورد.
وی خاطرنشان کرد: نگرانی عامل بازدارنده ای است که قوه خلاقیت را از کودک می گیرد به طوریکه توان شرکت در فعالیت های جدید و مبتکرانه را از دست می دهد و در تعامل با دیگران دچار شکست می شود.
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار