22421
۰۲ شهریور ۱۳۹۶

300 کودک بدسرپرست در مراکز شبه خانواده خراسان شمالی نگهداری می شوند

به گزارش کودک پرس ،فرزانه بازخانه در گفتگویی عنوان کرد که درمراکز شبه خانواده(مراکزنگه داری ازکودکان بی سرپرست و بدسرپرست) اعتبارات دولتی پاسخگوی هزینه ها نیست و کمک ها و توجه خیران هم به این مراکز کم است. وی تاکید کرد: باید در بخش های مختلف از قبیل فرهنگی، آموزشی و اوقات فراغت و اشتغال […]

به گزارش کودک پرس ،فرزانه بازخانه در گفتگویی عنوان کرد که درمراکز شبه خانواده(مراکزنگه داری ازکودکان بی سرپرست و بدسرپرست) اعتبارات دولتی پاسخگوی هزینه ها نیست و کمک ها و توجه خیران هم به این مراکز کم است.
وی تاکید کرد: باید در بخش های مختلف از قبیل فرهنگی، آموزشی و اوقات فراغت و اشتغال به مراکز کودکان بی سرپرست و بد سرپرست توجه شود تا آنها در جامعه احساس خلا نداشته باشند.
بازخانه گفت: اکنون 13 مرکز شبه خانواده در خراسان شمالی به کودکان بدسرپرست و بی سرپرست خدمات ارائه می دهند که از این تعداد شش مرکز درشهرستان بجنورد، سه مرکزشهرستان شیروان، 2 مرکزشهرستان اسفراین و درشهرستان های مانه و سملقان و گرمه هرکدام یک مرکز فعال است.
وی اضافه کرد: در خراسان شمالی در 10 مرکز، کودکان 7 تا 14 سال و در دو مرکز کودکان 14 سال به بالا نگه داری می شوند که این دو مرکز در شهرستان بجنورد به این کودکان خدمات ارائه می دهد.
کارشناس مسئول شبه خانواده اداره کل بهزیستی خراسان شمالی اظهارکرد: پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری، 36 نفر از مراکز شبه خانواده ترخیص شوند.
وی توضیح داد: به ازای هر فرزند برای نگه داری در این مراکز، سه میلیون و 500 هزار ریال و به فرزندان امداد بگیر هم 2 میلیون و 700 هزارریال یارانه پرداخت می شود و بجز این مبالغ هزینه های تحصیلی ارائه می شود.
بازخانه عنوان کرد: تاکنون 338 نفرنزد خانواده جایگزین(اقوام در جه یک) بازگشته اند.
بهزیستی خراسان شمالی 27 هزار و 737 نفر مددجو زیرپوشش دارد.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار