246560
۳۱ مرداد ۱۴۰۱

غربالگری شنوایی ۱۳ هزار کودک خراسان شمالی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از غربالگری شنوایی ۱۳ هزار کودک در استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ،محسن توحیدی مقدم، اظهار کرد: از شهریور سال گذشته تاکنون بیش از ۱۳ هزار کودک در استان غربالگری شنوایی در بدو تولد شد تا از معلولیت در این حوزه جلوگیری شود.

وی افزود: کودکانی که با غربالگری، مشکلات اختلالات شنوایی در آن ها دیده شود، برای تشخیص دقیق تر و اقدامات مداخله ای به مراکز درمانی ارجاع داده می شوند.

وی به برنامه غربالگری تنبلی چشم در کودکان نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام توسط سازمان از ابتدای اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و همانند سال‌های گذشته انجام می شود.

توحیدی مقدم اعلام کرد: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۰ هزار کودک ۳ تا ۶ سال غربالگری چشم شده اند تا از تنبلی چشم در آن‌ها جلوگیری شود.

مدیرکل بهزیستی استان اظهار کرد: در برنامه غربالگری تنبلی چشم، کودکانی که دارای اختلالات بینایی باشند به اپتومتریست ها ارجاع داده می‌شوند و بعد از تشخیص دقیق در صورتی که نیاز به درمان های بیشتر یا جراحی باشد به چشم پزشک معرفی خواهند شد.

وی پیشگیری را سرلوحه کاری بهزیستی دانست و ادامه داد: به همین دلیل از ۸ صبح تا ۱۲ شب خدمات مشاوره ای توسط بهزیستی در استان انجام می شود و متقاضیان می توانند برای بهره‌مندی از آن با سامانه ۱۴۸۰ تماس بگیرند.

توحیدی مقدم افزود: خط ملی ۰۹۶۲۸ نیز برای مشاوره در حوزه اعتیاد آماده است تا از ۸ صبح تا ۸ شب به افراد در این حوزه مشاوره های لازم را ارائه دهد.

وی همچنین به پرداخت یارانه در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته بیش از ۳۴ میلیارد تومان به مراکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی، یارانه پرداخت شد.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی ادامه داد: طی سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان نیز یارانه به خانواده های تحت پوشش این مجموعه و استان پرداخت شد و ۳ هزار و ۹۰۰ نفر که پشت نوبت بودند نیز از خدمات ما بهره مند شدند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار