موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
220971
۱۲ بهمن ۱۳۹۹

یونیسف: خشونت در طرابلس لبنان به کودکان آسیب رسانده است

یونیسف اعلام کرد، درگیری‌های مستمر میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان لبنانی در شهر طرابلس واقع در شمال این کشور آسیب‌های غیر قابل قبولی را به کودکان وارد کردند.

به گزارش کودک پرس ،به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یوکی موکو، نماینده صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در لبنان با انتشار بیانیه‌ای از زخمی شدن دستکم ۷۰ کودک در جریان درگیری‌های این هفته نیروهای امنیتی لبنان و تظاهرکنندگان در این کشور خبر داد.

موکو با تاکید بر اینکه یونیسف تمامی اشکال خشونت علیه کودکان را محکوم می‌کند، خواستار این شد که هیچ کودکی به اقدامات خشونت‌آمیز کشیده نشده و همچنین شاهد یا هدف چنین اقداماتی نباشد چرا که آسیب دیدن هر کودکی در این اقدامات مساله‌ای خطرناک و غیرقابل قبول محسوب می‌شود.

نماینده یونیسف در لبنان با اشاره به اینکه تضمین وارد نشدن هیچ کودکی به جهان بزرگسالان و حفظ آنها در برابر انواع خشونت‌ها، بدرفتاری‌ها و سوءاستفاده‌ها، مسؤولیت این صندوق است، گفت: مسؤولیت همه است که حق هر کودک و نوجوانی برای ابراز وجود در یک محیط امن را تضمین کند.

او در ادامه از همه طرف‌ها از جمله نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان خواست سلامت کودکان را تضمین کرده و اطمینان دهند حقوق و منافع آنها در اولویت قرار می‌گیرند و از آنها در برابر تمامی انواع آسیب‌ها حمایت شده و استانداردهای عدالت نوجوانان رعایت می‌شوند.

موکو در پایان تاکید کرد که یونیسف همراه با شرکای خود به نظارت بر وضعیت میدانی طرابلس ادامه می‌دهد و از همه طرف‌ها می‌خواهد از کودکان حمایت کنند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار