موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
220013
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

۷ میلیون کودک افغان با خطر گرسنگی روبه‌رو هستند

ازمان حمایت از کودکان در گزارش تازه‌اش امروز جمعه یکم مه ۲۰۲۰ اعلام کرد که پس از وضع محدودیت‌ها بخاطر ویروس کرونا در افغانستان، بیش از هفت میلیون کودک با کمبود غذایی روبه رو هستند.

به گزارش کودک پرس، سازمان جهانی حمایت از کودکان در این گزارش اعلام کرد، یک سوم جمعیت افغانستان از جمله ۷.۳ میلیون کودک در افغانستان با کمبود مواد غذایی در جریان ماه‌های آوریل و مه سال جاری روبه‌رو هستند.

براساس این گزارش، در این میان، قیمت مواد اولیه غذایی در دوران قرنطینه افزایش یافته و برای خانواده‌ها تأمین غذایی مشکل شده است. تنها در یک ماه گذشته نرخ آرد و روغن در شهرهای بزرگ افغانستان ۲۳درصد افزایش یافته است.

این سازمان تاکید کرده است، تأثیر قرنطینه در افغانستان دو برابر شده و در کشوری که دارای ضعیف‌ترین سیستم‌های صحی در دنیا است، سوءتغذیه و کودکان مریض دسترسی اندک برای ادامه‌ زندگی دارند.

به گزارش یورونیوز، پیش از بحرانی جهانی ویروس کرونا شمار کودکان نیازمند کمک‌های بشردوستانه به بیش از پنج میلیون می‌رسید. تازه‌ترین گزارش در باره تغذیه نشان می‌دهد که گرسنگی شدید زنده‌گی حدود دو میلیون کودک زیر سن پنج سال را تهدید می‌کند.

تیموتی بیشپ، رییس دفتر حمایت کودکان در افغانستان، در این باره گفت:‌ «ما سخت نگران هستیم که این بیماری همه‌گیر منجر به طوفان کامل گرسنگی، بیماری و مرگ در افغانستان خواهد شد مگر اینکه دنیا همین اکنون اقدام کند.»

او از حکومت افغانستان خواست تا برای تسهیل این روند همکاری کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار