21818
۲۴ مرداد ۱۳۹۶

مهمترین عوامل نقض حقوق کودک در جامعه امروز چیست؟

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی گفت: طبق بررسی های صورت گرفته طلاق و اعتیاد والدین، اجبار کودکان به کار مهمترین عوامل نقض حقوق کودک در جامعه است که ناگزیر به حفظ کودکان از این موارد هستیم.

به گزارش کودک پرس ،شهلا تاجفر روز سه شنبه در جلسه تخصصی حقوق کودک افزود: همه بدرفتاری ها و ناراحتی های محیط خانواده و والدین به کودکان منتقل می شود و بر روح و روان آنها اثرگذار است که باید برای جلوگیری از این اثرگذاری، محیط خانواده ها را ایمن و سالم نگهداشت.
وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام به عنوان دین کامل و انسان ساز به احقاق حقوق کودکان به صورت کامل پرداخته است، اضافه کرد: می توان با استفاده از آموزه های دینی، زمینه احقاق حقوق همه اقشار به ویژه کودکان و نوجوانان را فراهم کرد.
وی اظهار کرد: باید توجه داشت که با تربیت نسل های شایسته آینده کشور تضمین می شود و برای تامین نیروی انسانی آینده ایران اسلامی، باید کودکانی با امنیت روانی تربیت کرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اختصاص اعتبار ویژه به برنامه های فرهنگی به ویژه رعایت حقوق کودک در قالب برنامه ششم توسعه گفت: دولت و مدیریت حوزه خانواده در استان، برنامه های ویژه ای برای آگاهسازی والدین در خصوص حقوق کودکان در نظر گرفته که امیدواریم با همراهی نهادهای دولتی و سازمان های مردم نهاد این برنامه ها عملیاتی شود.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار