21723
۲۳ مرداد ۱۳۹۶

حضور پرتعداد همدانی‌ها در بین منتخبان بخش خیابانی جشنواره تئاتر کودک

با اعلام هیأت انتخاب بخش خیابانی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، هنرمندان همدانی، حضور پررنگی در این فهرست داشتند.

به گزارش کودک پرس ، هیأت انتخاب بخش خیابانی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان 31 طرح نمایشی را در بخش مقدماتی تئاتر خیابانی پذیرفت که از این تعداد پنج طرح متعلق به هنرمندان بومی استان و هفت طرح نیز توسط هنرمندانی ارائه شده است که در حال حاضر، هر یک به دلایلی خارج از استان مشغولیت فعالیت هنری هستند و سرنوشت خود را در خارج از همدان دنبال می‌کنند.

هیأت انتخاب بخش مسابقه تئاتر خیابانی متشکل از منوچهر اکبرلو، نیما بیگلریان و سامان خلیلیان 31 طرح را برای حضور در مرحله بعد انتخاب آثار این بخش انتخاب و معرفی کردند که از بین آنها نام طرح “خواب پرماجرای مبارک” به نویسندگی رها اسکندری و کارگردانی فرشید طالبی، طرح “مبارک باشد اگر مبارک باشد ” به نویسندگی رضا بیات و کارگردانی احمد جلیلوند، طرح “خواستن و توانستن” به نویسندگی احمد بیگلریان و کارگردانی نساء بخشی، طرح “اول دَر انتخاب” به نویسندگی فرهاد لباسی و کارگردانی سیدامیدحسین فاطمی و طرح “گل فروش” به نویسندگی حسین فدایی حسین و کارگردانی هادی شمس به چشم می‌خورد، طرح‌هایی که توسط هنرمندان همدانی ارائه شده‌اند.

اما هفت طرح نمایش دیگر که شامل طرح “سیاره فتالاموس” نویسنده و کارگردان بهداد بلیغ‌فر، طرح” نیو استارت یا همه ماه‌های سال ” نویسنده بهداد بلیغ‌فر و کارگردان داریوش رضایی، طرح “غول شهر کوچولو” نویسنده و کارگردان محمد فرجی، طرح “طعم خوش نیش” نویسنده محمد فرجی و کارگردانان محمد فرجی- معصومه رضایی‌راد، طرح ” ابر و مه و خورشید” نویسنده محمد فرجی کارگردان آتنا رضایی‌راد، طرح “یک میهمانی ساده” نویسنده و کارگردان مهدی حبیبی و طرح “سفررویایی این کوچولو” نویسنده و کارگردان نرگس خاک‌کار مربوط به هنرمندانی است که در سال‌های نه چندان دور در این استان سکونت داشته و برخی از آنها از جمله مهدی حبیبی حتی موفق به کسب افتخارات بسیاری در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی برای استان خود شده‌اند.

مطابق فراخوان بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در بخش مسابقه تئاتر خیابانی حداکثر هشت نمایش پذیرفته خواهد شد که علاوه بر برآورده کردن نظرات هیأت داوران باید در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده و یا اجرای عموم رفته باشند.

اما طرح‌های برگزیده بخش تئاتر خردسال و تئاتر خیابانی تا اول مهرماه جاری فرصت دارند تا لوح فشرده آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

لازم به ذکر است بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی در آذرماه 1396 و در شهر همدان برگزار می‌شود.

مرجع: فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار