موقعیت فعلی شما : خانه/تغذیه مادر و کودک
21520
۱۷ مرداد ۱۳۹۶

آیا شیر گاو برای نوزاد مضر است؟

با توجه به اینکه یکی از ترکیبات موجود در شیرخشک هم شیر گاو بوده ممکن است کودک به دلیل آلرژی و حساسیت به پروتئین شیر گاو با خوردن آن دچار مشکل شود.

با توجه به اینکه یکی از ترکیبات موجود در شیرخشک هم شیر گاو بوده ممکن است کودک به دلیل آلرژی و حساسیت به پروتئین شیر گاو با خوردن آن دچار مشکل شود.
سوال : سلام و خسته نباشید. من دخترم 7 ماه و دوازده روزش است. تازه به جای شیر خشک بهش شیر گاو با آب قاطی می‌ کنم می‌ دهم. با شیر خودم تغذیه می ‌شود. آیا ضرری ندارد؟

پاسخ دکتر علی ناصح، فوق‌تخصص نوزادان و کودکان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:
بسیار کار اشتباهی می‌کنید. شیر پاستوریزه مطلقا تا سن یک سالگی نباید به کودکان داده شود. جدای از اینکه حتی گاها خیلی از بچه‌ها به پروتئین موجود در شیر گاو آلرژی و حساسیت دارند. با توجه به اینکه یکی از ترکیبات موجود در شیرخشک هم شیر گاو بوده ممکن است کودک به دلیل آلرژی و حساسیت به پروتئین شیر گاو با خوردن آن دچار مشکل شود. بارها تاکید شده که کودک حتما با شیر مادر تغذیه شود. مگر اینکه واقعا براساس مستندات علمی ضرورتی به استفاده از شیر کمکی باشد که آن شیر باید حتما فرمولا باشد و هم به تایید پزشک متخصص تجویز شود. شیر مادر هم مواد غذایی لازم برای تامین رشد شیرخوار را در اختیار او قرار می‌دهد و هم به علت وجود مواد مصونیت‌زا در شیر مادر، او را در مقابل بسیاری از بیماری‌های عفونی محافظت می‌کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار