موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
213500
۲۳ بهمن ۱۳۹۸

نگهداری ۱۳ کودک بی‌سرپرست در هر مرکز شبه خانواده

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: به طور میانگین ۱۳ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در هر مرکز شبه خانواده نگهداری می‌شود که اگر شیرخوارگاه‌ها را نیز به آن اضافه کنیم به طور میانگین در هر مرکز ۱۵ فرزند نگهداری می‌شوند.

به گزارش کودک پرس ، حبیب الله مسعودی فرید در آیین تجلیل از پیشکسوتان و منتخبان حوزه شبه خانواده در محل سازمان بهزیستی کشور افزود: در برخی مراکز شبه خانواده تعداد کمتری کودک نگهداری می شوند و امید است این مراکز به سمت کوچکتر شدن بروند و تعداد کمتری فرزند در آنها نگهداری شود تا مدل خانواده، در آنها شبیه سازی شود.

وی اضافه کرد: ۲۰ سال قبل، بیشتر به تامین نیازهای اولیه معیشتی و سرپناه این کودکان توجه می شود اما اکنون به رشد روانی و اجتماعی فرزندان نیز توجه می شود و افتخارات زیادی در این زمینه کسب می شود هرچند که راه نرفته زیادی باقی مانده و فاصله معناداری با نقطه آرمانی ترسیم شده بهزیستی با توجه به استانداردها داریم.

معاون بهزیستی گفت: تلاش می کنیم فرزندان وارد خانواده های باکفایت شوند تا عاطفه یک به یک را درک کنند و برای رشد همه جانبه آنان به سمت تخصصی تر شدن مراقبت کودکان می رویم.

مسعودی فرید افزود: امروز نیاز فرزندان تغییر کرده و با دانش گذشته نمی توانیم با آنها تعامل کنیم و دائما نیاز است خود را به روز رسانی کنیم تا دچار شکاف نسلی نشویم و نیاز به آموزش دائمی مراقبان است.

 

سعید بابایی مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور نیز در این آیین گفت: ۶۶۰ مرکز شبه خانواده و ۲۹۰ کلینیک مددکاری در کشور فعالیت دارند که این کلینیک ها، پرونده های فرزندان مراکز شبه خانواده را رصد می کنند.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار