موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
212978
۱۲ بهمن ۱۳۹۸

نخستین جشنواره مجازی «کودکانه فهما» برگزار می‌شود/ عزم کانون‌های مساجد برای انتقال آرمان انقلاب به نسل آینده

سعادتی از توجه ویژه کانون‌های مساجد به انتقال آموزه‌های انقلاب اسلامی به نسل کودک و نوجوان خبر داد و گفت: در این راستا نخستین جشنواره مجازی «کودکانه فهما» در ۷ رشته و محورهایی همچون «مسجد، کانون انقلاب» از ۱۲ تا ۳۰ بهمن برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، «سعید سعادتی» از برگزاری جشنواره مجازی «کودکانه فهما» به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار کرد: برای تداوم انقلاب اسلامی باید دستاوردها، آرمان ها و اهداف انقلاب، نسل به نسل منتقل شود.

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تصریح کرد: رسالت و وظیفه ما در مقابل نسل چهارم و پنجم انقلاب سنگین تر است، چون این نسل نه محضر امام خمینی(ره) را درک کرده اند و نه در دفاع مقدس حضور داشته اند بلکه از طریق تاریخ مکتوب و شفاهی در جریان رویدادها و اهداف انقلاب قرار گرفته اند. از این رو، رسالت ما نسبت به نسل کودک و نوجوان برای انتقال مفاهیم و آرمان های انقلابی سنگین و خطیر است.

وی تاکید کرد: یکی از بهترین ابزارها و شیوه ها در این باره، استفاده از هنر و روش های هنری است تا با استفاده از جاذبه ها و شیوه های نوین، نسل جدید را در جریان تاریخ انقلاب اسلامی قرار بدهیم. باید توجه داشت نقش کودکان و نوجوانان در آینده انقلاب بسیار تعیین‌کننده است و به تعبیر مقام معظم رهبری اینها آینده سازان انقلاب هستند و نقشی مهم در تحقق گام دوم انقلاب دارند.

وی با بیان اینکه جشنواره مجازی «کودکانه فهما» برای توجه به نسل کودک و نوجوان در کانون های فرهنگی هنری مساجد برای اولین بار طراحی شده است، گفت: این جشنواره با استفاده از ابزار هنر و تکنولوژی روز و فضای مجازی از 12 بهمن آغاز می شود و تا 30 بهمن ادامه دارد.

سعادتی ادامه داد: رشته های خوشنویسی، قصه گویی، نمایش، نقاشی، سرود، شعرخوانی و پرده‌خوانی و محورهای «مسجد، کانون انقلاب»، «امام مهربانی ها»، «کودکان امروز، آینده سازان انقلاب» و «خانواده انقلابی» برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: علاقمندان در گروه سنی 7 تا 12 سال می توانند تا 30 بهمن آثار خود را در سامانه بچه های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir/ ثبت کنند، پس از اتمام فراخوان، آثار داوری و از نفرات برتر تقدیر می شود.

سعادتی در پایان خاطرنشان کرد: در همه آثار ارسالی باید عبارت «#کودکانه_فهما» ثبت شود، همچنین، اجرای رشته ها در فضای مسجد که با استقبال عمومی همراه باشد از امتیاز بیشتری بهره‌مند می شود.

گفتنی است، علاقمندان به شرکت در جشنواره مجازی «کودکانه فهما» می توانند برای دریافت آئین نامه رشته ها از 12 بهمن به سامانه بچه های مسجد مراجعه کنند.

منبع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار