موقعیت فعلی شما : خانه/استانها
210824
۲۵ آذر ۱۳۹۸

۲۱۲ كودك كار در مراكز حمايتی بهزيستی قزوين پذيرش شدند

مدير كل بهزيستی قزوين گفت: ۲۱۲ كودك كار در مراكز حمايتی بهزيستی استان طی سال قبل پذيرش شدند كه نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش کودک پرس ، عليرضا وارثي افزود: در سال 97 ، 185 نفر پسر و 27 نفر دختر در مراكز بهزيستي استان پذيرش شده اند كه از اين تعداد 83 تن، غير ايراني بوده اند.
وي با اشاره به گروه سني پذيرش شدگان، اضافه كرد:يك تن از اين كودكان زير 6 سال، 88 تن 6 تا 11 سال، 71 نفر بين 12 تا 14 سال و 52 نفر بين 15 تا 18 سال بوده اند.

وارثي ادامه داد: در حال حاضر بهزيستي استان، كودكان كار و خيابان را در يك مركز دولتي شبانه روزي و 2 مركز غير دولتي شامل مراكز حمايتي آموزشي كودك و خانواده در شهرستان هاي قزوين و تاكستان تحت نظارت سازمان با هدف كنترل و كاهش آسيب هاي اجتماعي ناشي از حضور و كار كودكان، مورد پذيرش و حمايت قرار مي دهد.

وي با اشاره به خدمات ارايه شده به اين كودكان گفت:61 مورد نگهداري از كودك، هزار و 611 مورد ارايه خدمات آموزشي، 24 مورد خدمات حقوقي، 278 مورد خدمت بهداشتي درماني، هزار و 812 مورد خدمت مددكاري و هزار و 164 مورد خدمت روانشناسي از جمله خدمات ارايه شده بوده است.

وارثي افزود: گسترش فعاليت ها و ارايه خدمات به كودكان در قالب راه اندازي و افتتاح مركز حمايتي و آموزشي كودك و خانواده در تاكستان، انعقاد تفاهم نامه با مركز بهداشت براي ارايه خدمات سلامت، تدوين طرح جمع آوري كودكان كار و خيابان و راه اندازي مركز دوستدار كودك با تاكيد بر برنامه هاي شناسايي و ساماندهي كودكان كار و خيابان، ابلاغ آيين نامه ساماندهي كودكان خياباني به سازمان هاي همكار در سازماندهي كودكان خياباني براي لزوم همكاري بين بهزيستي و ساير دستگاه ها و برگزاري اردوهاي تفريحي و آموزشي مختص كودكان كار و خيابان گوشه اي از اقدامات استاني در خصوص اين كودكان است.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار