موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
208769
۱۴ آبان ۱۳۹۸

جشنواره تئاتر کودک زمینه‌ساز تولید آثار تخصصی در این حوزه است

یک بازیگر تئاتر گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان زمینه مناسبی برای تولید آثار تخصصی در این حوزه فراهم کرده است.

به گزارش کودک پرس ، نوشین بیگلریان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جشنواره یک رخداد بزرگ بین‌المللی است که در همدان برگزار می‌شود، اظهار کرد: از سال ۷۰ کلید این جشنواره زده شده و تا امسال که بیست و ششمین دوره است تغییرات و تحولات  زیادی را در جشنواره شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه جشنواره با عنوان جشنواره امید آغاز به کار کرد و به یک رویداد بزرگ بین‌المللی تبدیل شد، عنوان کرد: در جشنواره امید تعداد محدودی نمایش بر روی صحنه می‌رفت، اما حالا شاهد این هستیم که گروه‌ها در بخش‌های مختلف بین‌الملل، خردسال، کودک، نوجوان، خیابانی، کارگاه‌ها و نشست‌ها برنامه‌های متنوعی اجرا می‌کنند.

بیگلریان تأکید کرد: امروز این درخت، تنومند شده و برگزاری جشنواره در این سال‌ها زمینه‌ای ایجاد کرده تا در طول یک سال شاهد اجراهای متعدد در شهر، مدارس و مهدهای کودک باشیم.

 

این بازیگر تئاتر با بیان اینکه جشنواره باعث شده کیفیت آثار تولیدی بالا برود، گفت: اگر جشنواره نبود شاید اجرای تئاتر کودک و نوجوان در همدان و شهرهای دیگر به این اندازه پررنگ نمی‌شد.

وی افزود: هنرمندان همدان بر اساس رسالت خود برای کودکان کار می‌کنند؛ اما سهم و نقش جشنواره نیز در افزایش تولیدات در طول سال قابل توجه است.

بیگلریان با بیان اینکه اکثر هنرمندان همدان تحصیل‌کرده تئاتر هستند، یادآور شد: خوشبختانه در حوزه تولید محتوای نمایش‌ها در استان مشکل چندانی نداریم و گروه‌ها با نگاهی تخصصی به تئاتر کودک و نوجوان کار می‌کنند که اتفاق خوشایندی است.

 

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان از ۱۶ تا ۲۱ آبان ماه با دبیری مجید قناد در پایتخت تاریخ و تمدن ایران برگزار خواهد شد.

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار