موقعیت فعلی شما : خانه/فرهنگ و رسانه
208547
۱۱ آبان ۱۳۹۸

رهبر ما آن طفل دوازده ساله‌ است+ تصویر

همزمان با سالروز شهادت نوجوان فداکار «حسین فهمیده» صفحه مجازی منتسب به بنیان گذار کبیر انقلاب بخشی از بیانات ایشان را درباره این شهید بزرگوار منتشر کرد.

به گزارش کودک پرس ، هشتم آبان‌، مصادف است با سالروز شهادت نوجوان فداکار «حسین فهمیده» که در سن ۱۳سالگی با عملیات استشهادی در مواجهه با تانک‌های مهاجم عراقی در سال ۱۳۵۹ در خرمشهر به شهادت رسید.

به مناسبت سالگرد شهادت این بزرگ مرد حماسه ساز صفحه مجازی منتسب به بنیان گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بخشی از بیانات ایشان را درباره شهید فهمیده منتشر کرد.

 

در متن کامل این پست آمده است:

«رهبر ما آن طفل دوازده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید. ۲۲ بهمن ۱۳۵۹»

 

 

شهید حسین فهمیده نوجوان ۱۳ ساله قمی با آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ همراه نیروی مقاومت بسیج به جبهه خرمشهر اعزام شد و در راه دفاع از شهر بی دفاع خرمشهر دوشادوش رزمندگان اسلام جنگید. شهید فهمیده پس از دو بار مجروح شدن در نبرد با دشمن سر انجام در ۸ آبان ماه ۱۳۵۹ در کوت شیخ در آن سوی شط خرمشهر کشته در اقدامی شجاعانه و شهادت طلبانه با بستن نارنجک به خود به قلب دشمن زد و تانک‌های متجاوز دشمن را منهدم کرد.

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار