20842
۰۵ مرداد ۱۳۹۶

درمان کودک مبتلا به HIV در افریقای جنوبی

یک کودک 9 ساله اهل آفریقای جنوبی که از بدو تولد به عفونت HIV مبتلا بوده است، بیشتر عمر خود را بدون نیاز به درمانی خاص سپری کرده است.

به گزارش کودک پرس، این کودک در سال 2007 و هنگام تولد، عفونت را از مادر خود گرفت؛ سطوح ویروس HIV در خون مادر و نوزاد بسیار بالا گزارش شده بود. روند درمان، مدت کوتاهی پس از تولد آغاز شد
.

درمان اولیه ضد رترو ویروس (antiretroviral therapy) در آن زمان یک روش استاندارد نبود، اما درمان از هفته نهم به عنوان بخشی از یک آزمایش بالینی آغاز شد. سطوح ویروس پس از مدتی قابل تشخیص نبود؛ به همین دلیل، درمان پس از 40 هفته متوقف شد و برخلاف سایر بیماران حاضر در این آزمایش بالینی، بازگشت ویروس مشاهده نشد.

اکنون، بیش از 8 سال است که این کودک بدون مصرف دارو، هیچ علامت یا نشانه ای از ویروس فعال ندارد. درحالیکه اغلب افراد مبتلا، برای پیشگیری از تخریب سیستم ایمنی توسط ویروس HIV و بروز بیماری ایدز، به مصرف روزانه دارو نیاز دارند.

درمان اولیه که شامل حمله به ویروس HIV پیش از کامل شدن آن است، پیش از این نیز دوبار مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته بود.

در مورد اول، یک نوزاد اهل می سی سی پی با گذشت 30 ساعت از تولد، تحت درمان قرار گرفت و 27 ماه هیچ نشانه ای از فعالیت ویروس مشاهده نشد. در مورد دوم در فرانسه، یک بیمار بیش از 11 سال از هیچ دارویی استفاده نکرد.

دکتر آوی ویولاری، سرپرست واحد تحقیقات HIV کودکان در ژوهانسبورگ تأکید کرد: معتقد نیستیم که درمان ضد رترو ویروسی به تنهایی می تواند منجر به بهبود بیمار شود. هنوز علت دقیق بهبود این کودک را نمی دانیم، اما به نظر می رسد که این مسأله با ژنتیک یا سیستم ایمنی بدن وی مرتبط است.

درک روند محافظت کودک در برابر ویروس HIV می تواند به تولید داروهای جدید یا یک واکسن برای توقف فعالیت این ویرس منجر شود.

شفا آنلاین

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار