موقعیت فعلی شما : خانه/بین الملل
206395
۰۶ مهر ۱۳۹۸

هشدار درباره استفاده سیاسی و ابزاری از نوجوان سوئدی

دکتر مایکل کار – گرگ (Michael Carr-Gregg)، یکی از مشهورترین روانشاسان استرالیایی هشدار داد گرتا تانبرگ ممکن است به عنوان مهره سیاسی دیگران، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش کودک پرس ، روزنامه مترو به نقل از این روانشناس مشهور نوشت : این نوجوان فعال محیط زیست همچون یک ستاره تلویزیونی رفتار می کند و ممکن است بزودی به مهره ای سوخته مبدل شود.

دکتر مایکل کار – گرگ گفته است والدین این نوجوان و هواداران محیط زیست، از رفتار خود با این نوجوان باید شرمنده باشند زیرا جای کودک، در مدرسه است نه در این کشور و آن کشور و در تظاهرات خیابانی.
وی افزود : گرتا تانبرگ خودش اعتراف کرده است که به ” بی اشتهایی عصبی ، اختلال تمرکز و افسردگی” مبتلاست و مردم جهان نباید با یک نوجوان ، چنین رفتاری داشته باشند زیرا این کودک به درمان نیازمند است.

به نوشته روزنامه مترو، گرتا تانبرگ با سفر به بیش از 150 کشور، با میلیون ها نفر گفتگو کرده و آنان را برای تظاهرات علیه گرمایش زمین، به خیابان ها فرا خوانده است.
جنبش‌ مبارزه با گرمایش کره زمین، پس از این که کشورش سوئد با گرمایی استثنایی روبرو شد، درسال 2018 به رهبری دختری ۱۶ ساله‌ای به نام گرتا تانبرگ شروع شد. سپس تانبرگ تصمیم گرفت که در اعتراض به تغییراقلیم به مدرسه نرود و هر روز با یک تابلو اعتراضی کنار خیابان بنشیند: “اعتصاب مدرسه برای اقلیم”.
اعتراض کوچک این دختر ۱۶ ساله ادامه پیدا کرد تا جایی که جنبش “جمعه‌ها برای آینده” راه اندازی شد و جوانان جمعه‌ها در شهرهای مختلف به همان شیوه تانبرگ به تغییر اقلیم اعتراض کردند. سخنرانی گرتا تانبرگ در مجمع عمومی سازمان ملل و اجلاس اقدام برای اقلیم که به درخواست دبیرکل سازمان ملل ایراد شد، بسیار احساسی ارزیابی شد اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که گرم شدن کره زمین و آلودگی هوا را انکار می کند، این فعال محیط زیست را مسخره کرد.

برخی کارشناسان معتقدند آلوده کنندگان اصلی محیط زیست و عاملان اصلی گرمایش زمین به جای اقدام عملی و تقویت همکاریهای بین المللی برای حل مشکلات زیست محیطی کره زمین به اقدامات غیر عملی و تبلیغاتی روی اوردند تا در سایه ان حملات متوجه انان نشود یا دست کم کمتر متوجه انان شود .

 

 

 

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار