20578
۰۲ مرداد ۱۳۹۶

تجلیل از برگزیدگان استانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: برگزیدگان استانی بخش کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی با حضور مسئولان استانی در استان سمنان تجلیل می‌شوند.

به گزارش کودک پرس، مهدی جمال در گفتگویی گفت: برگزیده استانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی در بخش کودک ونوجوان در بخش‌های «داستان‌نویسی»، «شعر سرایی»، «پویانمایی»، «سرود»، «نشریه نگاری»، «قصه گویی»، «کاردستی»و «کتاب سازی»، 3 مرداد همزمان با سالروز ولادت حضرت معصومه (سلام‌الله علیها) در مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری سمنان تجلیل می‌شوند.

وی از راهیابی 32 اثر برگزیده اعضای کودک و نوجوان استان سمنان به مرحله کشوری جشنواره رضوی خبر داد وافزود: این آثار از بین 146 اثر رسیده به دبیرخانه استانی جشنواره رضوی موفق به راهیابی به مرحله کشوری شده اند.

جمال افزود: با اتمام داوری مرحله استانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان، از 35 اثر رسیده به بخش داستان‌نویسی هفت اثر برگزیده و از 25 اثر رسیده در بخش شعرسرایی نیز، پنج اثر به‌عنوان برتر انتخاب شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: در بخش کاردستی از 31 اثر داوری‌شده در دبیرخانه استانی جشنواره رضوی، هفت اثر منتخب و از 18 اثر رسیده در بخش کتاب‌سازی، چهار اثر برتر و از 23 اثر در بخش نشریه‌نگاری نیز پنج اثر به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی اظهار داشت: در بخش سرود از هشت اثر رسیده پنج اثر و در بخش پویانمایی از شش اثر رسیده دو اثر به‌عنوان برترین‌ها انتخاب شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان تصریح کرد: داوری مرحله استانی این جشنواره را در بخش کاردستی اسماعیل فتاحی‌کیاسری، سکینه پارسا و صدیقه صالحی، در بخش کتاب‌سازی فروهر معدنی، فاطمه ربانی و ملیحه آقاحسینی، در بخش نشریه‌نگاری فروهر معدنی، سکینه پارسا و فاطمه‌سادات امیرفخریان، در بخش پویانمایی راحله دانایی، الهام عباسی و مریم صرفی، در بخش سرود راحله دانایی، اسماعیل فتاحی‌کیاسری و مهین درویش، در بخش‌های داستان‌نویسی و شعرسرایی نیز مهرناز نصیری، فاطمه جمالی‌باشی، زهرا دیانی، نسرین قربانی و مهشید بشیری بر عهده داشتند.

جمال با بیان اینکه محمدمهدی حیدرپور عضو کانون پرورش فکری سمنان در بخش کتاب سازی پانزدهمین جشنواره بین المللی رضوی، رتبه اول را کسب کرد اظهار کرد: این نوجوان روشن دل که عضو فراگیر مرکز فرهنگی هنری شماره دوی کانون پرورش فکری سمنان است، به مربیگری گلنساء شاهی با خلق اثری به خط بریل با عنوان «دعای آسمانی» موفق شد رتبه نخست را کسب کند.

به گفته وی در بخش کتاب سازی، چهار هزار و ۸۰۵ نفر شرکت کننده از مراکز فرهنگی هنری کانون کشور با ارائه سه هزار و ۲۴۵ اثر در جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) شرکت داشتند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان همچنین گفت: آتنا ذوالفقاری در بخش کاردستی توانست با کمک مربی‌ خود سمیه مجیدی، نمایی از کفشداری ورودی صحن را بسازد و ارادت زائران رضوی به علی‌بن‌موسی‌الرضا(علیه السلام) را در قالب ماکت حجمی به مخاطب نشان دهد.

جمال افزود : بخش کاردستی جشنواره رضوی با محورهای موضوعی امام رضا (علیه السلام)، حکمت، متانت، سخاوت از سیره اخلاقی امام هشتم و معارف رضوی برگزار شد.

به گفته وی در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان استانی بخش کودک و نوجوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی رضوی نمایشگاه آثار اعضای کودک ونوجوانان با بیش از 120 اثر گشایش می یابد.

37 هزار و 550 نفر عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان هستند که 30درصد از جمعیت دانش آموزی استان را شامل می شود.

مرجع: شبستان

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار