موقعیت فعلی شما : خانه/اجتماعی و حوادث
204073
۰۷ شهریور ۱۳۹۸

روایت دانش‌آموز ۱۳ ساله سرپل ذهابی از روزهای کانکس‌نشینی بعد از زلزله+ فیلم

۲ سال از زلزله کرمانشاه می‌گذرد و هنوز کانکس‌ها سرپناه مردم هستند و حالا آتش جان بر جان نوجوان ۱۳ ساله زبانه کشیده است.

به گزارش کودک پرس ، نوجوان بود و  حدود ۱۲-۱۳ ساله و کانکس نشین بود، و هنوز با اوضاع و احوال نابسامان بعد از زلزله دست و پنجه نرم می‌کرد؛ حال روحی خوبی نداشت، صورت، دو دست و قسمت جلوی بدنش کاملا سوخته بود، علتش را جویا شدم و روایتی تلخ از حادثه آتش سوزی را برایم گفت.

آروین کلاس هشتمی که پدر و مادرش را در جریان زلزله از دست داده بود، حالا در روزهای آرام بعد از زلزله اتفاقی تلخ را تجربه‌ کرده است؛ او که به اتفاق عمه و مادر بزرگش در کانکس زندگی می‌کند از روزی برایم روایت کرد که مشغول فعالیت‌های روزانه بود و با روشن شدن اجاق گاز ناگهان تمام کانتینر آتش گرفت.

آروین حالا ۳-۴ ماهی است با سوختگی نسبتا بالایی مواجه است و کسی برای درمانش اقدام نمی‌کند، او از پیگیری‌هایش برای درمان گفت که هیچ نهادی پاسخش را نداد.

حالا نوجوان سرپل ذهابی که سوختگی او را از درس و مدرسه هم انداخته است، تنها یک آرزو دارد و آن هم درمانش است تا بتواند به مدرسه برود.

 

آروین در شرایطی که اوضاع بهداشت کانتینرها و اطرافش تعریفی ندارد، با زخم‌های ناشی از سوختگی در همان محیط زندگی می‌کند که حالا در کنار دغدغه درمان مادربزرگش، نبود خانه و زندگی بی سر و سامان بابد آتش بی‌تدبیری و سستی در خدمات رسانی به زلزله زدگان را تا آخر عمر با خود همراه کند.

او چشم انتظار خیّری است تا شاید بتواند گرهی از کارش باز کند، تا بتواند به مدرسه برود و از درد تاول‌ها و گوشت اضافی که روی صورتش و بدنش ایجاد شده است، خلاص شود.

 

 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار