252398
۱۸ فروردین ۱۴۰۳
جنگ غزه

هر ساعت ۴ کودک در غزه قربانی جنایات صهیونیست‌ها می‌شوند

نگاهی به روند جنگ غزه از ابتدا تاکنون نشان می‌دهد که بزرگترین قربانیان این جنگ جنایتکارانه کودکان هستند و به همین دلیل بسیاری از نهادهای جهانی آن را جنگ اسراییل با کودکان می‌نامند.

به گزارش کودک پرس ، درحالی که بزرگترین قربانیان جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه، کودکان فلسطینی دراین منطقه هستند، اداره مرکزی آمار فلسطین در روز جهانی قدس اعلام کرد که نیروهای اشغالگر هر ساعت ۴ کودک در غزه را به شهادت می‌رسانند و با گذشت ۱۸۱ روز از این جنگ، ۴۳ هزار و ۳۴۹ کودک بدون پدر و مادر خود یا یکی از آنها زندگی می‌کنند.

طبق این آمار تاکنون بیش از ۱۴ هزار و ۳۵۰ تن از شهدای جنگ جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه غزه را کودکان تشکیل می‌دهند و ۴۴ درصد قربانیان این جنگ کودک هستند و در مجموع بیش از ۷۰ درصد قربانیان، زن و کودک هستند.

بر اساس این آمار از زمان تجاوزگری اسراییل به غزه در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون علاوه بر کشتار بی‌وقفه کودکان غزه، ۱۱۷ کودک هم در کرانه باختری به شهادت رسیده و ۷۲۴ کودک هم دراین منطقه زخمی شده‌اند. همچنین از میان ۱۶۲۰ نفری که در مناطق مختلف کرانه باختری آواره شده‌اند ۷۱۰ نفر از آنها کودک هستند.

 

در ادامه این گزارش آمده است که در سال ۲۰۲۳ اشغالگران ۱۰۸۵ کودک را از کرانه باختری و ۳۱۸ کودک را در قدس اشغالی بازداشت کردند. همچنین ۲۰۴ کودک از جمله ۲۰۲ نفر از کرانه باختری و یک کودک از نوار غزه و یک کودک هم از داخل اراضی اشغالی ۱۹۴۸ همچنان در زندان‌های رژیم اشغالگر هستند.

آمار نشان می‌دهد که از ۱۵ فوریه تا ۱۵ مارس ۹۵ درصد ساکنان غزه که حدود ۲.۱۳ میلیون نفر می‌شوند از ناامنی شدید غذایی رنج می‌برند که این وضعیت در میان کودکان بسیار بدتر است و بیشتر کودکان زیر ۵ سال غزه با سوء تغذیه شدید مواجهند. تاکنون هم دست کم ۲۸ کودک در بیمارستان‌های غزه بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند.

از سوی دیگر از زمان تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه حدود ۲۰ هزار کودک در غزه متولد شده‌اند و ۶۰ هزار زن باردار در غزه وجود دارد و روزانه به طور متوسط ۱۸۰ مورد زایمان انجام می‌شود که در سایه نبود امکانات بهداشتی، چالش‌های وحشتناکی پیش روی مادران و نوزادان وجود دارد.

علاوه بر سوء تغذیه، بیماری‌های عفونی که رایج ترین آنها اسهال است، بیماری‌های مزمن و پوستی و گوارشی و …. که کودکان غزه در سایه تجاوزهای دشمن صهیونیستی با آن مواجهند، این کودکان از نظر روانی هم کاملا آسیب دیده‌اند و بسیاری از آنها اغلب اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند و حتی کسی را ندارند که هنگام ترس از بمباران‌های مداوم رژیم غاصب، به آغوش او پناه ببرند.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار