251961
۱۶ اسفند ۱۴۰۲
غزه

جایگزینی برای آتش‌بس وجود ندارد

ریاض المالکی در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که باید آتش‌بس فوری در نوار غزه برقرار شود و جایگزینی برای آن وجود ندارد.

به گزارش کودک پرس ، ریاض المالکی وزیر خارجه تشکیلات خودگردان در نشست وزیران خارجه کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی اعلام کرد که اشغالگران سیاست تحمیل قحطی و گرسنگی را در نوار غزه به کار گرفته‌اند.

المالکی افزود: استفاده از سیاست تحمیل قحطی و گرسنگی به ساکنان نوار غزه از سوی اشغالگران به جان‌باختن ۲۰ کودک بر اثر گرسنگی در روز‌های گذشته اخیر انجامیده است. ۸۰ درصد از کودکان بسیار گرسنه جهان در حال حاضر در نوار غزه زندگی می‌کنند.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان ادامه داد: برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه تنها راه برای امدارسانی به غیرنظامیان است و هیچ جایگزینی ندارد.

وی افزود: نیاز مبرمی به توقف جنگ در غزه و ایجاد روندی سیاسی برای پایان‌دادن به کوچاندن پیاپی ملت فلسطین وجود دارد. ما از کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی می‌خواهیم که خواستار مشارکت در شکایت آفریقای جنوبی نزد دادگاه کیفری بین‌المللی بشوند.

المالکی ادامه داد: ما باید شیوه‌ای جدید را اتخاذ کنیم و به کشور‌هایی که اسراییل را تسلیح می‌کنند این پیام را بفرستیم که همدستی با آن، عواقب وخیمی را در پی دارد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان گفت: کشتار و نسل‌کشی جمعی علیه ملت فلسطین تهدیدی برای همه جهان است. امروز موجودیت ملت فلسطین و همچنین آینده امت ما در بوته آزمایش قرار گرفته است.

وی افزود: اوضاع در کرانه باختری و قدس از نوار غزه بهتر نیست. نظامیان اشغالگر به ربایش و بازداشت گسترده فلسطینیان در کرانه باختری دست می‌زنند.

المالکی گفت: اشغالگران قصد دارند در ماه رمضان محدودیت‌های بیشتری را برای دسترسی به اماکن مقدس واقع در قدس اعمال کنند.

برچسب ها :
به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار