20291
۲۸ تیر ۱۳۹۶

غربالگری روانی و آموزش کودکان در مدارس

حسینی نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی افزود: در بخش غربالگری حضور هفتگی یک روانشناس در مدارس می‌تواند دانش آموزان را از جهت داشتن بیماری های روانی مورد ارزیابی قرار دهد که این یک مرحله از درمان نیز خواهد بود. ضمن اینکه شناسایی افرادی که دچار بیماری های روانی هستند از زمینه ارتکاب جرم در آینده توسط آن فرد جلوگیری می کند.

به گزارش کودک پرس، سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران امروز -چهارشنبه- در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به حوادثی که اخیرا شاهد بودیم و همچنین ضرورت هایی که در حوزه آسیب های اجتماعی احساس می‌شود به این نتیجه رسیدیم که خلاء‌های قانونی را پر کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از جمله دو نیازی که دیده می‌شود آموزش کودکان و دیگری غربالگری آن‌ها از سنین کودکی است که از دیدگاه پیشگیرانه می‌تواند به دلیل کاهش هزینه ها، بر سایر اقدامات مقدم باشد.
حسینی اظهار داشت: ما بنا داشتیم طرحی را در این زمینه تدوین کنیم اما همزمان لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان در کمیسیون قضایی مطرح شد از این رو بنا داریم پیشنهاد خود را ذیل همین لایحه پیگیری کنیم تا خلاءها در این زمینه مرتفع شود.
وی تاکید کرد: در حوزه غربالگری وضعیت افراد از منظر سلامت روحی و روانی مورد ارزیابی قرار می گیرد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان کمتر به افراد در معرض بزهکاری توجه شده در حالیکه در اغلب موارد زمینه بیماری های روانی در افراد بزهکار دیده می‌شود.
حسینی تاکید کرد: پیشنهاد ما به طور مشخص و اجرایی مکلف کردن دولت است تا از طریق وزارت بهداشت یا بهزیستی غربالگری را به منظور تشخیص زودهنگام و پیشگیری انجام دهند، زیرا فردی که اقدام به بزهکاری می‌کند ممکن است زمینه بیماری های روانی را داشته باشد.
این نماینده مجلس اظهار داشت: در مورد حادثه مربوط به ستایش ممکن بود با شناسایی زودهنگام از طریق غربالگری، زمینه های بیماری روانی قاتل که خود یک نوجوان بود شناسایی می شد و با این اقدام امکان جلوگیری از وقوع این جرم فراهم می شد.
حسینی افزود: در بخش غربالگری حضور هفتگی یک روانشناس در مدارس می‌تواند دانش آموزان را از جهت داشتن بیماری های روانی مورد ارزیابی قرار دهد که این یک مرحله از درمان نیز خواهد بود. ضمن اینکه شناسایی افرادی که دچار بیماری های روانی هستند از زمینه ارتکاب جرم در آینده توسط آن فرد جلوگیری می کند.

 

سن بزهکاری در آسیب های اجتماعی کاهش یافته است
حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز در جمع خبرنگاران گفت: متاسفانه سن بزه دیدگی و بزهکاری در آسیب های اجتماعی کاهش یافته و کودکان و نوجوانان زیادی درگیر این موضوع شدند.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تلاش ما این است که بتوانیم اقدام پیشگیرانه ای در این زمینه داشته باشیم تا جلوی این اتفاقات را بگیریم.
وی اضافه کرد:‌ لایحه حمایت از حقوق کودکان این خلاء ها را احصا کرده و ما معتقدیم در بخش غربالگری می توانیم بزهکاران بالقوه احتمالی را شناسایی کنیم و از وقوع بزه جلوگیری کنیم.
زرآبادی تصریح کرد: متاسفانه خیلی از مسائل به کودکان و نوجوانان آموزش داده نشده لذا جمع بندی ما این بوده که موضوع آموزش و آگاهی به کودکان را به تبصره ها و مواد این لایحه اضافه کنیم.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار