200472
۲۸ فروردین ۱۳۹۸

راه‌اندازی ۱۷ مهد کودک سیار در خوزستان+ اقلام مورد نیاز

سرپرست امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی ۱۷ مهدکودک سیار در اردوگاه‌های اسکان موقت سیل‌زدگان خوزستان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، منتظر شبر با بیان اینکه سازمان بهزیستی سعی دارد تا هم در لرستان و هم در خوزستان مهدهای کودکی را که مشکل آب گرفتگی و سیل گرفتگی ندارند، فعال نگه دارد، گفت: همچنین در مناطقی که با مشکل آب گرفتگی رو به رو بودند، مهدهای کودک سیار راه‌اندازی شده است. به این ترتیب در لرستان ۵ مهد سیار راه‌اندازی شد که هر روز یک وعده غذای گرم در آنها سرو می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهر پل دختر تنها دو مهدکودک آسیب ندیده بودند، افزود: یکی از این مهدهای کودک یکی در حاشیه شهر و یکی دیگر نیز در داخل شهر قرار داشت، اما آسیب جدی به آن وارد نشده بود. این مهدهای کودک نیز سریعاً راه اندازی شده و یک وعده غذای گرم را در اختیار کودکان قرار دادند. در بعضی از برنامه‌های برگزار شده در این مهدهای کودک از مادران کودکان نیز دعوت می‌شود تا ضمن حضور در کنار کودکان از حمایت‌های روانی- اجتماعی نیز برخوردار شوند. این مادران همچنین می‌توانند یک وعده غذای گرم را در کنار کودکانشان در مهدهای کودک صرف کنند.

شبر با تاکید بر اینکه مهدهای کودک تبدیل به مرکزی برای تأمین نیازهای مادی و معنوی مادران، از تأمین اقلام اولیه مورد نیاز تا ارائه حمایت‌های روانی شده‌اند، اظهار کرد: معتقدیم چرخه حمایت روانی از کودکان زمانی تکمیل می‌شود که مادران نیز از این حمایت‌ها برخوردار شوند. در واقع این مهدهای کودک تبدیل به پایگاه‌های حمایت روانی و حمایت منسجم و کامل از مادران و کودکان شده است. اقلام مختلفی هم در مهدهای کودک برای مادران تهیه شده و در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی از راه اندازی ۱۷ مهدکودک سیار در اردوگاه‌های مختلف خوزستان خبر داد و گفت: خوزستان وضعیت متفاوتی با لرستان دارد و در این استان چیزی به اسم اردوگاه ندارد. مردم در کنار خانه‌های خودشان یا اقوام با همان شرایطی که وجود دارد، زندگی می‌کنند. اما در خوزستان با توجه به شرایط آب گرفتگی شدید، امکان زندگی در خانه‌ها وجود ندارد و بیش از ۱۰۰ هزار نفر سیل زده از منازلشان خارج شده و در اردوگاه‌ها اسکان داده شده اند که تعداد زیادی از آنها کودکان و نوجوانان هستند. به همین دلیل مهدهای کودک سیار را سریعاً مستقر کردیم و در مکان‌های مختلف مثل چادر، کانکس و… به فعالیت می‌پردازیم.

سرپرست امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: این مهدهای کودک نیازمند وسایلی مثل وسایل بازی هستند چراکه هر چه قدر هم برنامه‌های شادی برای این کودکان برگزار کنیم، آنها در نهایت به وسایل بازی احتیاج دارند. لوازم التحریر مداد رنگی، دفترهای نقاشی نیز از دیگر اقلامی است که خیران می‌توانند برای کودکان این مناطق ارسال کنند.

شبر ادامه داد: برای مادران و کودکان ۰ تا ۶ سال نیز نیاز به لباس وجود دارد، البته به لباس گرم نیازی نیست، چرا که هوا رو به گرمی است. کفش، پوشک، شیرخشک نیز از دیگر اقلام مورد نیاز کودکان در این مناطق است.

 

 

 

 

منبع: ایسنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار