موقعیت فعلی شما : خانه/کودکان خاص/یادداشت
19977
۲۵ تیر ۱۳۹۶
یادداشت اختصاصی پگاه میرجعفری کارشناس تغذیه برای خبرگزاری کودک؛

بررسی حرکات دوره ای در خواب و وضعیت آهن در کودکان مبتلا به اوتیسم

کمبود آهن شده است به اختلالات خواب خاص مرتبط است. هدف از پژوهش حاضر، به منظور بررسی حرکات دوره ای در خواب و وضعیت آهن در یک گروه از کودکان مبتلا به اوتیسم در مقایسه با حال توسعه معمول کودکان و کودکان با تاخیر رشد nonautism برای تعیین اینکه آیا وضعیت آهن در ارتباط با اقدامات سندرم آپنه تاخیر و تداوم و دوره حرکات اندام در خواب.

به گزارش کودک پرس، پگاه میرجعفری کارشناس تغذیه در ترجمه یکی از مقالات دانشکده پزشکی دانشگاه میشیگان بررسی حرکات دوره ای در خواب و وضعیت آهن در کودکان مبتلا به اوتیسم پرداخت و آن را در یادداشتی اختصاصی به کودک پرس ارائه کرد.

 

داده های اخیر نشان می دهد که هر دو خواب اختلال و آهن سرم پایین اغلب در کودکان مبتلا به اوتیسم در مقایسه با کودکان با توسعه اتفاق می افتاد. کمبود آهن به اختلالات خواب خاص مرتبط است. هدف از پژوهش حاضر، بررسی حرکات دوره ای در خواب و وضعیت آهن در یک گروه از کودکان مبتلا به اوتیسم در مقایسه با حال توسعه معمول کودکان و کودکان با تاخیر رشد nonautism است، برای تعیین اینکه آیا وضعیت آهن در ارتباط با اقدامات سندرم آپنه تاخیر و تداوم و دوره حرکات اندام در خواب.

مواد و روش ها
تعداد 102 کودک (68 مبتلا به اوتیسم، 18 به طور معمول در حال توسعه، 16 با تاخیر رشد) سن 2 تا 7 سال تحت مطالعه پلی سومنوگرافی اصلاح شده یک شب و حجامت در موسسه ملی بهداشت برای اندازه گیری مارکرهای سرمی از وضعیت آهن (فریتین، آهن، ترانسفرین، درصد اشباع ترانسفرین).

نتایج
هیچ نشانگر آهن سرم با حرکات دوره خواب یا هر پارامتر خواب همراه بود. این در بین گروه های تشخیصی متفاوت است. حرکات دوره ای در خواب، دوره شاخص حرکات اندام، پی پس از شروع خواب، و یا بهره وری خواب: تفاوت معنیداری در میان گروه های در مارکرهای سرمی آهن یا ترین پارامترهای polysomnogram مشاهده شد. کودکان در گروه اوتیسم زمان کلی خواب به طور قابل توجهی کمتر بود. فریتین سرم یکنواخت در سراسر گروه کم بود.

نتیجه گیری
این مطالعه هیچ مدرکی که فریتین سرم با اقدامات polysomnogram تاخیر و یا خواب تداوم یا که کودکان مبتلا به اوتیسم در معرض خطر هستند برای شاخص حرکات دوره ای بالاتر در مقایسه با معمول در حال توسعه و هم تاخیر در رشد همراه شده است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار