199428
۱۷ فروردین ۱۳۹۸

۱۶۵ کودک اُتیسم در کرمانشاه شناسایی شده است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، از شناسایی ۱۶۵ کودک اُتیسم در استان خبر داد و گفت: از این تعداد، ۲۵ کودک در مرکز آموزشی اتیسم کرمانشاه ‘حس پنهان’ از بهزیستی مستمری دریافت می‌کنند.

به گزارش کودک پرس ، فاطمه رضوان مدنی به مناسبت روز جهانی اُتیسم، اظهار داشت: این کودکان علاوه بر مستمری از خدمات دیگری همچون روان شناسی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، بازی درمانی، شن درمانی، تربیت جنسی، نقاشی، موسیقی بهره مند می شوند و در کلاس های هنری حضور می یابند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه اضافه کرد: اُتیسم نوعی اختلال رشدی است که کودکان و بزرگسالان مبتلا به آن در ارتباطات کلامی، غیرکلامی، تعاملات اجتماعی و بازی مشکل دارند، در این افراد حرکات تکراری «دست زدن و پریدن’ دلبستگی به اشیای خاص و یا مقاومت در برابر تغییر دیده می شود، هسته مرکزی اختلال در اُتیسم اختلال در ارتباط است.

وی اضافه کرد: سعی داریم با حمایت بی منت از کودکان دارای اختلال اتیسم گام های بلندی برای خدمات رسانی در جهت آموزش پذیری این افراد داشته باشیم.
این مسوول افزود: امید است با همکاری همه جانبه افراد جامعه نقشی در جهت تغییر برخوردها نسبت به افراد دارای اُتیسم و به رسمیت شناختن حقوق آنها نسبت به مطالبه‌ی حقشان و تصمیم گیری آنها درباره زندگی‌شان مطابق با خواسته‌هایشان بازی کنیم.

13 فروردین مصادف با دوم آوریل را روز جهانی اُتیسم نام نهاده اند که تقارن آن با روز طبیعت پیام‌آور آگاهی بیشتر از احوالات کودکان دارای این اختلال، درک کردن آنها را گوشزد می کند، اما آنچه حائز اهمیت است موثر بودن این طیف اختلال، پیچیدگی و درمان آن در خود فرد، خانواده و اجتماع است.

 

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار