19863
۲۴ تیر ۱۳۹۶

صحبتهای نویسنده شهرموشها2 درباره وضعیت سفارشی سینمای کودک

برای زنده نگه داشتن و رونق اقتصادی سینمای کودک و نوجوان لازم است به بخش خصوصی اختیارات داده شود و بیشتر فیلمهایی برای نسل دهه 90 به بعد ساخته شوند.

به گزارش کودک پرس، فرهاد توحیدی روز جمعه در گفت و گویی افزود: برای زنده نگه داشتن و رونق اقتصادی سینمای کودک و نوجوان لازم است به بخش خصوصی اختیارات داده شود و بیشتر فیلمهایی برای نسل دهه 90 به بعد ساخته شوند.
نویسنده فیلم شهرموشها 2 با بیان اینکه هیچگاه فیلم کودک و نوجوان به دلیل نیاز مخاطب ساخته نمی شود، اظهار کرد: حقیقت آن است که زیاد کودک و نوجوان امروز را نمی شناسیم ، موضوعاتی که تاکنون در این حوزه بصورت فیلم ساخته شد، مناسب کودک و نوجوان امروز نیست و مرتبط با دهه های 60 و 70 است.
عضو هیات داوران سی امین جشنواره فیلم کودک و نوجوان ادامه داد: ویژگی های کودک و نوجوان امروز با گذشته بسیار متفاوت است ، آنها در عصر تکنولوژی بسر می برند و باید فیلمسازان با همکاری بخش خصوصی بتوانند سلایق و ذائقه آنها را شناخته و بر اساس نیاز، سوژه های داستانی را انتخاب کنند.
توحیدی اضافه کرد: کمبود اصلی سینمای کودک و نوجوان اکران نیست بلکه نیازسنجی مهمترین هدفی است که باید فیلمسازان در اولویت تولید قرار دهند کمبودهای سینما در این حوزه را باید در عصر تکنولوژی جستجو کرد.
این مدرس فیلمنامه نویسی خاطرنشان کرد: رابطه کودک و نوجوان با خانواده نیز تغییر کرده و در بیشتر زندگی ها از سبک زندگی غربی تقلید می شود واین یک خطر و هشدار برای خانواده های ایرانی است ، فیلمسازان ما باید با تاثیرپذیری از فرهنگ و تمدن غنی کشورمان ، موضوعاتی را به تصویر بکشند که مرتبط با عصر تکنولوژی و پاسخگویی به نیاز به مخاطبان امروز باشد.
توحیدی با اشاره به اینکه نقش سینمای کودک در تاثیر عقلانیت و سالم سازی عاطفه آنها موثر است ، گفت: فیلمهایی که در جشنواره های کودکان و نوجوانان که امسال نیز در اصفهان برگزار شد، نباید معطوف به دوره محدود و کوتاه مدت باشد ، این فیلم ها باید حمایت شوند ، زیرا حمایت از اکران می تواند تولید فیلم بویژه در ژانر کودک و نوجوان را افزایش دهد.
وی افزود: سینمای کودک و نوجوان طی سال‌های اخیر مهجور واقع شده در حالیکه بخش خصوصی می تواند علاوه بر منفعت اقتصادی با حمایت از تولیدات ویدئویی و سینمایی که در ژانر کودک و نوجوان تولید می‌شود به احیای این سینما کمک کند.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار