197760
۱۳ اسفند ۱۳۹۷

نفی رفتارهای پرخطر مهمترین هدف جشنواره نوجوان سالم است

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: نفی رفتارهای پرخطر مهمترین هدف جشنواره دانش‌آموزی نوجوان سالم بوده و رویکرد آن پیشگیرانه است.

به گزارش کودک پرس ،فرشید علیزاده در آئین پایانی جشنواره نوجوان سالم و ابتکارات که در هنرستان کاردانش دخترانه شهید چمران آموزش و پرورش ناحیه یک کرج برگزارشد، اظهارداشت: این جشنواره باهدف پیشگیری ازگرایش به اعتیاد و مصرف دخانیات و کنترل خشونت برگزارمی شود.
وی بیان داشت: در این جشنواره، دانش آموزان با زبان قلم و هنر پیام های آموزشی خود را در بخش آسیب ها به تصویر می کشند.
علیزاده گفت: اجرای جشنواره نوجوان سالم نقش مهمی در پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ترویج شیوه های زندگی سالم در بین دانش آموزان دارد.

وی از دانش آموزان شرکت کننده در این جشنواره به عنوان سفیران پیشگیری یاد کرد و یادآورشد: آگاهی بخشی در زمینه رفتارهای پرخطر موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
وی در ادامه به نقش تقویت دینی این جشنواره در بین جامعه هدف اشاره کرد و افزود: آموزه های دینی نقش بازدارنده در بخش گرایش انسان به سوی رفتارهای مخاطره انگیز دارد که در کانون خانواده باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

 

علیزاده از همراهی کارشناسان نیروی انتظامی ، معاونت اجتماعی دادگستری و بهزیستی در اجرای طرح های توانمند سازی جامعه هدف آموزش و پرورش در بخش پیشگیری از آسیب های اجتماعی قدردانی کرد.
وی تاکید کرد: هرساله استان البرز در این جشنواره کشوری موفق به کسب رتبه های برتر می شود.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز دراین آئین افزود: تقویت فعالیت های اطلاع رسانی و آگاه سازی از طریق گروه همسالان با هدف نفی رفتارهای پرخطر و توانمندسازی ، ظرفیت سازی و جلب مشارکت نوجوانان برای ترویج زندگی سالم از اهداف مهم برگزاری جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم است.

فرزاد شعبانی بیان داشت: دراین جشنواره دانش آموزان دوره های تحصیلی ابتدایی، دوره اول و دوم متوسطه و فرهنگیان می توانند شرکت کنند.
وی یادآورشد: این جشنواره درقالب مقاله، نقاشی، ایده پردازی، روزنامه دیواری، فیلم کوتاه، عکس چندرسانه ای، محصولات فرهنگی، سرگرمی، فیلم مستندآموزش پیشگیری درکلاس درس، پروژه های نوآورانه و برنامه عمل سالانه برای دانش آموزان و فرهنگیان اجرایی شده است.
وی ادامه داد: زندگی سالم و عاری از مصرف مخدر و روان گردان ، پیشگیری از ایدز ،پیشگیری از استعمال دخانیات ،پیشگیری از آسیب های غیرعمدی و خشونت ،سلامت روان ، نشاط اجتماعی و تحرک و ورزش از موضوعات این جشنواره است.
دراین آئین از72 دانش آموز و معلم که آثارشان درجشنواره نوجوان سالم و ابتکارات در مرحله منطقه ای برتر شناخته شده بود با اهداء لوح و هدیه تجلیل شد.

همچنین در این مراسم دانش آموزان به یاد امام (ره) و شهدای گرانقدر انقلاب سرود اجرا کردند و بهترین فیلم کوتاه تهیه شده دانش آموزی در این جشنواره نیز به نمایش درآمد.

 

 

 

منبع: ایرنا

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار