196427
۲۸ بهمن ۱۳۹۷

جشنواره قصه‌گویی « راز ستاره‌ها» در کرمان برگزار می‌شود

جشنواره قصه‌گویی « راز ستاره‌ها» از سری برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان کنگره ۶۵۰۰ شهید استان در روزهای پایانی بهمن‌ در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش کودک پرس ، جشنواره قصه‌گویی « راز ستاره‌ها» از سری برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان کنگره 6500 شهید استان در روزهای 27 تا 29 بهمن‌ در کرمان برگزار می‌شود.

انتقال و تثبیت اندیشه فرهنگی ایثار و شهادت و انس با مفاهیم ارزشی، پرورش روحیه و تفکر خلاق و ارزش گذاری به ساخته‌های بومی و محلی، احیای سنت قصه‌گویی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است. بنابر این گزارش، پس از اعلام فراخوان جشنواره در مجموع 149 اثر قصه‌گویی شامل 76 اثر در بخش زنان و مردان(بالای 17 سال) و 73 اثر در بخش نوجوانان ( 12 تا 17 سال) در پورتال جشنواره ثبت و بارگذاری شد و پس از داوری ارسال ثبت‌شده، توسط زهره ده‌یادگاری، طیبه اعتمادی و محمدحسین طاهری‌زاده داوران مرحله نخست جشنواره، 26 قصه‌گو در بخش (زنان و مردان) و 20 قصه‌گو در بخش نوجوانان به مرحله نهایی راه یافتند.

46 قصه‌گوی راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره قصه‌گویی ” راز ستاره‌ها” طی روزهای 27 تا 29 بهمن‌ماه در دو نوبت صبح و عصر قصه‌هایشان را روایت می‌کنند؛ ایثار و گذشت، پیوند عاشورا با دفاع مقدس، یک شهید شاخص، شجاعت و نوجوان شهید شهر از محورهای برگزاری این جشنواره است.

همچنین نشست تخصصی قصه‌گویی با حضور مهتاب شهیدی از قصه‌گویان برتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، و نشست نقد و بررسی قصه‌ها با حضور داوران مرحله نهایی جشنواره از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار