19608
۱۹ تیر ۱۳۹۶

تعبیر جالب یک هنرمند مشهدی درباره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک

یک هنرمند مشهدی گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه، سال تحویلی برای حوزه کودک و نوجوان است.

به گزارش کودک پرس،محمد صادقی در گفت‌وگویی در مشهد اظهار کرد: سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه با 19 اثر برگزار و فیلم کوتاه «پیژامه راه راه پدر را باد برد» در این جشنواره موفق به کسب پروانه زرین شد. «پیژامه راه راه پدر را باد برد» تاکنون در 14 جشنواره راه پیدا کرده است.
وی در خصوص این فیلم نامه عنوان کرد: داستان این فیلمنامه در بلوار توس از حواشی مشهد به تصویر کشیده شده و به واقعیت‌های زندگی می‌پردازد که در واقع یک کمدی تلخ است.
نویسنده فیلمنامه پیژامه راه راه پدر را باد برد، بیان کرد: در کار کودک 2نوع رویکرد وجود دارد یکی کار برای کودک و دیگری کار درباره کودک و در این فیلمنامه هر دو رویکرد وجود دارد و نقش اصلی آن یک نوجوان است و ظاهر آن کمدی است اما در باطن تلخی‌های زندگی را به نمایش می‌کشد.
کارشناس ارشد سینما متذکر شد: از زمانی که ایده این کار در ذهن من شکل گرفت، شروع به تحقیق میدانی کردم و پروسه 4_5 ماهه‌ای طی شد تا این این فیلمنامه کامل شد.
صادقی اضافه کرد: این جشنواره بین‌المللی بود و از چندین کشور خارجی نیز در آن شرکت کرده بودند و تنها نماینده استان خراسان در این جشنواره فیلم کوتاه «پیژامه راه راه پدر را باد برد» بود.
وی افزود: ادامه کار هنری برای هنرمندان به ساخت فیلم است و در حال حاضر مشغول نوشتن فیلمنامه یک فیلم سینمایی بلند هستم که تا سال آینده به اتمام می‌رسد، چندین کار دیگر نیز دردست نوشتن است که فیلمنامه «کف‌گیر» که کاری کمدی در حوزه کودک و نوجوان است، یکی از آنهاست.
صادقی در خصوص فیلم کوتاه، اشاره کرد: فیلم کوتاه با فیلم بلند متفاوت است، در فیلم کوتاه زمان برای شخصیت‌پردازی عمیق نداریم و به همین دلیل با ایجاز و به صورت خلاصه انجام می‌شود.
وی افزود: حوزه کودک و نوجوان، حوزه قریبی است. ژانر کودک بسیار تاثیرگذار و فکر می‌کنم آینده خوبی در انتظار این حوزه است.

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار