195976
۲۴ بهمن ۱۳۹۷
معاون اداره بهزیستی تربت حیدریه:

آمار کودک همسری در تربت حیدریه از میانگین استان بالاتر است

قربانی گفت: تربت حیدریه در آمار ازدواج زود هنگام دختران (زیر سن ۱۴ سال) همچنین بین سن ۱۵ تا ۱۹ سال از میانگین استانی بالاتر می‌باشد.

به گزارش کودک پرس ، «سید علی قربانی» با بیان اینکه طبق آمار موجود، خراسان رضوی رتبه نخست ازدواج کودکان را داراست و تربت حیدریه در آمار ازدواج زود هنگام دختران (زیر سن ۱۴ سال) همچنین بین سن ۱۵ تا ۱۹ سال از میانگین استانی بالاتر می باشدخواستار توجه بیشتر خانواده ها و والدین به معایب و به دنبال آن آسیبهای اجتماعی ازدواج زودهنگام شد.

 

معاون اداره بهزیستی تربت حیدریه با بیان اینکه ازدواج وسیله ای برای کسب آرامش است و کسب این آرامش مستلزم خودآگاهی، خودکنترلی و خودواقع بینی است ولی فی الواقع در سنین پایین فرد این توانمندی ها را ندارد، اظهارداشت:ازدواج زودهنگام پیامدهایی نظیر افزایش طلاق، بی وفایی در ازدواج، سردی نسبت به روابط زناشویی، تغییر سلیقه و خواسته ها را به دنبال دارد که به دلیل عدم در نظر گرفتن ابعاد بلوغی فرد، معمولا با گذر زمان موجب ایجاد احساس پشیمانی در تصمیم گیری می شود.

 

قربانی اساس زندگی مشترک را مسئولیت پذیری بیان کرد و گفت: ما حق نداریم زندگی امروز را با ۵۰سال پیش مقایسه کنیم زیرا مطالبات افراد فرق کرده است، ازدواج های سن پایین ازدواج های موفقی نیستند و ما حق نداریم بخاطر مسئله ای صورت مسئله را پاک کنیم و به این بهانه که سن ازدواج بالا رفته، ازدواج کاهش یافته، طلاق در حال افزایش است به ازدواج عجولانه و زود هنگام فرزندان خود تن بدهیم.

 

وی افزود: ازدواج زودهنگام پیامدهایی نظیر افزایش طلاق، بی وفایی در ازدواج، سردی نسبت به روابط زناشویی، تغییر سلیقه و خواسته ها را به دنبال دارد که به دلیل عدم در نظر گرفتن ابعاد بلوغی فرد، معمولا با گذر زمان موجب ایجاد احساس پشیمانی در تصمیم گیری می شود.

 

معاون اداره بهزیستی تربت حیدریه گفت: ازدواج تعهدی واقعاً جدی است و نباید ساده به آن نگاه کرد، وقتی هنوز جوان هستیم و فردیت خودمان را کشف نکرده ایم بهتر است این قدم را برای زمانی که بزرگتر و بالغ تر شدیم و از نظر مالی و عاطفی و احساسی ثبات و امنیت بیشتری بدست آوردیم نگه داریم.

 

قربانی افزود:ازدواج زودهنگام پیامدهایی نظیر افزایش طلاق، بی وفایی در ازدواج، سردی نسبت به روابط زناشویی، تغییر سلیقه و خواسته ها را به دنبال دارد که به دلیل عدم در نظر گرفتن ابعاد بلوغی فرد، معمولا با گذر زمان موجب ایجاد احساس پشیمانی در تصمیم گیری می شود و نهایتا منجر به طلاق میشود و پس از کودک همسری و طلاق شاهد پدیده کودک بیوه میباشیم که به هیچ وجه برازنده شهرستان و منطقه نمی باشد.

 

 

 

منبع: شبستان

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار