195959
۲۴ بهمن ۱۳۹۷
در راستای حمایت از کودکان کار؛

۴۵۰ کودک کار در کرمانشاه شناسایی و ساماندهی شدند

معاون پشتیبانی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از شناسایی و ساماندهی ۴۵۰ کودک کار در این استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، منوچهر محمدی از ساماندهی ۴۵۰ کودک کار در کرمانشاه توسط بهزیستی خبر داد و اظهار داشت: در راستای حمایت از کودکان کار در استان اقدامات تخصصی بسیاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی کودکان کار با هدف تغییر شکل کار کودکان از بزه به سمت مهارت آموزی است، افزود: در این میان بهزیستی برای کودکان ۱۲ تا ۱۵ سال از طریق توزیع محصولات فرهنگی ایجاد اشتغال کرده تا میزان حضور کودکان در خیابان کمتر شود و بتوانند به نیازهای اصلی خود مانند آموزش، تحصیل و بهداشت برسند.

معاون پشتیبانی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از همکاری بهزیستی و شورای اصناف برای اشتغال زایی کودکان کار خبر داد و گفت: در این زمینه نیز کودکان ۱۵ تا ۱۸ سال در اشتغال هایی که غربال گری شده و مورد آسیب کمتری هستند حضور می یابند و ضمن حرفه آموزی ماهیانه با همکاری بهزیستی دستمزد دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: با هدف ارائه خدمات سرپایی و آموزشی به کودکان کار و خانواده های آنها نیز مراکز آموزشی حمایتی کودک و خانواده توسط بهزیستی راه اندازی شده و در شهرستان کرمانشاه دو مرکز  به کودکان کار و خیابانی خدمات ارائه می دهند.

 

محمدی بیان داشت: در مراکز آموزشی حمایتی کودک و خانواده بهزیستی خدمات تخصصی همه جانبه به کودکان و خانواده های آنها داده می شود و علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی به خانواده های آنها آموزش هایی با بررسی آسیب حضور کودکان در خیابان ها ارائه می شود.

 

 

 

 

منبع: مهر

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار