195524
۱۸ بهمن ۱۳۹۷

کودکان و نوجوانان با رفتن به سینما، “فیلمِ خوب” دیدن را یاد می‌گیرند

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ضمن اعلام خاتمه بخش سیمرغ و پروانه‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر چهارمحال و بختیاری، اعلام کرد سه هزار کودک و نوجوان از فیلم‌های این بخش بازدید کردند.

به گزارش کودک پرس ، شهرام فرجی ضمن اعلام این خبر افزود: در راستای حمایت از تولید ملی و بهره مندی از ظرفیت های موجود در توسعه فعالیت های فرهنگی و هنری،پنج فیلم و انیمیشن سینمایی «لکنت» به کارگردانی محمدرضا حاجی غلامی، «پاستاریونی» به کارگردانی سهیل موفق، «ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی، «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی و «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر در سانس ١٠ صبح ١٣ لغایت ١٧ بهمن ماه جاری، در بخش سیمرغ و پروانه های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر چهارمحال و بختیاری، به صورت رایگان برای مدارس اکران شدند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ضمن تأکید بر تأثیر مثبت سینما بر غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، گفت: متأسفانه در کشور ما این دغدغه که کودکان و نوجوانان را به سینما ببرند وجود ندارد.

وی ادامه داد: در دهه های گذشته، در بسیاری از کشورهایی اروپایی، سینما بخشی از دروس دانش‌آموزان شده است، به طوری که دانش آموزان با مربیان خود فیلم می‌بینند، درباره فیلم‌هایی که می‌بینند نقاشی می‌کشند، امتحان می‌دهند، گفت و گو می کنند و به طوری کلی می توان گفت: فیلم دیدن به نوعی برای آن ها تبدیل به فرهنگ شده است.

فرجی در ادامه ضمن تأکید بر تعامل بین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش، تصریح کرد: در ایران نیز فیلم و سینما باید بخشی از بدنه آموزشی کشور باشد، چرا که علاوه بر تأثیر مثبت سینما بر غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، دانش آموزان مدارس، فیلمِ خوب دیدن را یاد می گیرند و بدین صورت در میان انبوه فیلم و آثار تولیدی می توانند فیلم خوب را از فیلم بد تشخیص دهند.

 

سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر چهارمحال و بختیاری ١٢ لغایت ١٨ بهمن ماه جاری در سینما خانوادگی غدیر شهرکرد در سه بخش “سودای سیمرغ”، “نگاه نو” و “سیمرغ و پروانه ها (ویژه کودکان و نوجوانان)” برگزار می شود.

 

 

 

 

منبع: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی

 

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار