19407
۱۵ تیر ۱۳۹۶

نرخ جدید شهریه مهدهای کودک قزوین اعلام شد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از اعلام نرخ جدید شهریه مهدهای کودک استان خبر داد.

به گزارش کودک پرس ، علیرضا وارثی در گفت‌وگویی در قزوین از اعلام نرخ جدید شهریه مهدهای کودک استان قزوین خبر داد و اظهار داشت: نرخ شهریه مهدهای کودک بر اساس درجه‌بندی و ارتقا کیفیت خدمات مهدها تعیین و از زمان اعلام قابل اجرا است.

وی افزود: شهریه مهدهای کودک یک ستاره 10 درصد، دو ستاره 20 درصد، سه ستاره 30 درصد و چهار ستاره 40 درصد بیشتر از شهریه پایه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با بیان اینکه شهریه اعلام شده بدون احتساب هزینه صبحانه و ناهار در نظر گرفته شده است، تأکید کرد: در صورتی که مهدکودک تغذیه صبحانه و ناهار ارائه کند بیشتر هزینه آن‌ها نباید بیش از 800 هزار ریال تعیین شود.

وارثی با اشاره به نحوه دریافت شهریه توسط مهدهای کودک ادامه داد: مهدهای کودک مجاز هستند شهریه سالیانه مهدکودک را به صورت ماهیانه، فصلی و یا یک‌جا و با توافق والدین به نحو دیگری دریافت کنند و در صورت انصراف کودک از دریافت خدمات، مهدکودک فقط مجاز به دریافت شهریه آن ماه به صورت کامل است و شهریه ماه‌های بعد باید مسترد شود.

این مسؤول عنوان کرد: هر مهدکودک تمام وقت از ساعت 7:30 تا 15:30 می‌تواند با به‌کارگیری مربیان دارای مهارت و کارت مربیگری از مراجع ذیصلاح حداکثر پنج فعالیت را در قالب یکی از محورهای فعالیت‌های ورزشی، فعالیت‌های هنری شامل نمایش خلاق، سفالگری، نقاشی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی نظیر آموزش ویژه قرآن کریم به کودکان ارائه کند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها الزاماً باید در ساعات بعد از ظهر برگزار شود و اجرای بیش از یک فعالیت فوق برنامه در هر روز ممنوع است.

وارثی تصریح کرد: فعالیت‌های فوق برنامه مهدهای کودک در راستای رشد و تکامل همه‌جانبه کودکان و منطبق بر فرهنگ اسلامی و ایرانی و با تأیید کمیته تخصصی بهزیستی استان قزوین به مهدهای کودک ابلاغ می‌شود.

وی مطرح کرد: شرکت کودکان در هر یک از فعالیت‌های فوق برنامه کاملاً اختیاری بوده و باید با رضایت کتبی والدین و مطابق با قرارداد منعقده فی‌مابین والدین و مهد کودک باشد و شهریه آن هم جداگانه محاسبه می‌‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین شهریه هر فعالیت فوق برنامه را حداکثر پنج درصد شهریه نهایی هر مهدکودک عنوان کرد و گفت: مهدکودک موظف است برای آن دسته از کودکانی که به هر دلیلی از کلاس‌های فوق برنامه استفاده نمی‌کنند، برنامه جاری و تعریف شده خود را برگزار کند.

وارثی با بیان اینکه تهیه و تأمین لوازم بهداشتی مصرفی مهدکودک بر عهده مهد است، خاطرنشان کرد: تهیه لوازم‌التحریر مورد نیاز کودک بر عهده والدین است اما به منظور رفاه حال والدین و در صورت رضایت آن‌ها و پرداخت هزینه مربوطه، این لوازم می‌تواند توسط مهدکودک تأمین شود.

این مسؤول اذعان کرد: هزینه سرویس ایاب و ذهاب کودکان با توافق والدین و مهدکودک به طور جداگانه و در قالب قرارداد مشخص أخذ می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: مهدهای کودک تنها مجاز به استفاده از سرویس‌های دارای مجوز و رانندگان با صلاحیت، متعهد و ترجیحاً دارای راننده خانم و با رعایت تعرفه‌های معمول هستند.

وی تأکید کرد: بخشنامه شهریه مصوب که از سوی اداره‌کل بهزیستی استان قزوین برای مهدهای کودک ابلاغ شده است، باید در معرض دید عموم والدین قرار گیرد همچنین والدین می‌توانند برای اطلاع از رتبه‌بندی و شهریه مهدها به سایت این اداره‌کل به آدرس qazvin-behzisti.ir مراجعه کنند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از تنظیم و ابلاغ فرم‌های قرارداد دریافت خدمات رشد و تکامل همه‌جانبه خبر داد و گفت: در راستای حمایت از والدین و مهدهای کودک و اطلاع طرفین از تعهدات و خدمات، این فرم‌ها در اختیار تمام مهدهای کودک قرار گرفته و هنگام ثبت‌نام کودک در مهد باید تکمیل و منعقد شود.

وارثی در پایان از والدین خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، از طریق سامانه پیامک 3000012333 موارد را به سازمان بهزیستی اطلاع دهند.

مرجع : فارس

به اشتراک بگذارید :

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نظر:
نام:
ایمیل:

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

آخرین اخبار